Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

DIY's: Lipgloss & nagellak

Bonjourr!!
Zoals beloofd, de DIY! Enjoy! Ik ga twee leuke DIY's doen: lipgloss en nagellak zelf maken! Probeer het zelf ook eens uit, het is makkelijk en je hebt er niet veel voor nodig! Voor de ingrediënten kan je misschien eens gaan kijken in de Action; daar hebben ze héél goedkope nagellak (€0.49) en oogschaduw (€1.29)!


Lipgloss
Als eerste een DIY om zelf lipgloss te maken... Supersimpel!
Wat heb je nodig?
* Vasseline
* Rode of roze oogschaduw
* Een potje/iets om het in te doen
* Een tandenstoker/iets anders scherps
Hoe?
* Doe een lepel Vasseline in het potje of waar je je lipgloss in wil hebben.
* Schraap met bv. een tandenstoker wat oogschaduw bij in het potje.
* Meng alles goed en laat 'opstijven' in de koelkast.
* Nu heb je een superhandige, schattige en mooie verzorgende lipgloss!

Nagellak
Mijn favoriet - want ik ben een echte nagellakverslaafde - een Do It Yourself om zelf nagellak te maken! Ik vind het alvast super en heb het ook al zelf gemaakt... Ook deze DIY is héél simpel!
Wat heb je nodig?
* Een transparante nagellak (bv. een topcoat)
* Oogschaduw in de kleur waarin je je nagellak wil
* Iets scherps om te schrapen
* Eventueel een trechter, die je ook zelf kan maken van papier door een blad schuin op te rollen...
Hoe?
* Schraap wat oogschaduw in de kleur waarin je je nagellak wil, en doe deze eventueel in de (zelfgemaakte) trechter.
* Voeg de oogschaduw bij te transparante nagellak (hoe meer oogschaduw, hoe beter de dekking en hoe feller de kleur)
* Heel goed schudden! Het kan zijn dat als je je zelfgemaakte nagellak al een tijdje hebt, dat dan de oogschaduw naar beneden zakt in je potje. Gewoon goed schudden en het is opgelost!
* Bij mij was de nagellak mat, wat op zich wel mooi was, maar ik weet niet of dat aan de oogschaduw of de transparante nagellak lag (ik gebruikte een top coat) of of dat bij alle zelfgemaakte nagellakjes zo is...
Gaan jullie dit ook proberen? Veel plezier dan! 
Gros bisous XX



No comments:

Post a Comment