Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

Gezonde ontbijttips... x

Hoihoi!
De examens zijn - eindelijk - allemaal achter de rug, YEAAH!
Maandag en vrijdag moeten we wel nog naar school, maar dan hebben we geen les. Excursie, bezinning, vastenvoettocht. 
Bon, het berichtje gaat over - zoals jullie aan de titel kunnen zien - gezonde ontbijttips!
Want ik heb het ook vaak: 's morgens geen tijd en geen zin om te eten. Maar ontbijten hoeft helemaal niet saai te zijn! Vanaf nu is het zelfs voor de haastige ontbijters onder ons makkelijk om iets lekkers én gezond op tafel te toveren. Met deze ontbijttips wordt ontbijten iedere dag leuk, gezond én makkelijk! Super niet?
Lees snel verder!
Hihi, grappige, random afbeelding xD 

* Chocolade-havermoutpap
Oké, deze is misschien niet zo gezond met de chocolade, maar lekker is hij zéker wel! Doe 50 gram havermout samen met 120 ml melk, 1 eetlepel cacaopoeder en 1 theelepel zoetstof in een bakje en laat dit - afgesloten - een nachtje in de koelkast staan. s' Ochtends even doorroeren, eventueel wat meer melk erbij en garneren met wat banaan of frambozen; héérlijk!
* Stevige, voedzame shake
Wil je liever onderweg naar school ontbijten? Maak dan deze shake. Vul een blender met 200 ml (soja)melk, 30 gram blauwe bessen, een banaan, 15 gram havermout en een schepje eiwitpoeder met een lekker smaakje. Even mixen en klaar om in de trein - bus - auto - of zelfs op de fiets - op te drinken!
OMG, wat een hottie is dit :O
* Volkoren boterham gezond!
Meer trek in een boterham? Rooster twee volkoren boterhammen en doe er hummus op. Garneer met gehalveerde cherrytomaatjes. Smullen!
* Volkoren knäckebröd (hihi, grappig woord) is ook erg voedzaam. Beleg het met een gekookt eitje met hüttenkäse met hierop komkommer en tomaat.
* Yoghurt is ook heel populair als ontbijt.
Maak je saaie potje yoghurt lekker én gezonder met verse stukken fruit en een eetlepel lijnzaad.
* Quinoa is misschien niet zo bekend als product. 
Wist je dat je hier ook een lekker ontbijtje mee kan maken? Was 200 gram quinoa onder de kraan en doe het in een pannetje met 400 ml amandelmelk (o.a. te koop bij Albert Heijn). Breng het goedje aan de kook. Roer af en toe totdat de melk is opgenomen door de quinoa. Doe twee eetlepels kaneel, 50 gram blauwe bessen, een schepje honing - voor de smaak - en een paar stukjes banaan bij de quinoa. Smakelijk!
* Maak een havermout parfait
Neem een breed glas en lange lepel. Lepel een laagje (Griekse) yoghurt, een dun laagje honing, een laagje gekookte havermout of muesli en een laagje vers, kleingesneden fruit in het glas. Herhalen maar! 
* Houd je het liever simpel? 
Een portie Brinta, volkoren cornflakes, muesli ( géén cruesli) en een roggebroodje zijn ook super ontbijtproducten!
* Nog een laatste tip: het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. 
Je mag nooit maaltijden overslaan, en al zeker het ontbijt niet! Als je dat doet slaat je lichaam reserves op en dat betekent...
Vet! Not done dus!
Hopelijk had je iets aan deze tips, ga jij ze ook eens uitproberen?
Gros bisous XX

No comments:

Post a Comment