Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

Recept: roze meringues; hmmm!


Hoi! 
Vandaag heb ik een receptje voor jullie...
Ik hou echt van zoetigheid. Hmm. 
Ik hou van meringues.
Ik hou van roze.
En daarom: roze meringues!
Voor degenen die niet weten wat meringues - aka* schuimpjes - zijn, kijk op de afbeelding het is een soort luchtige, zoete lekkernij. Moeilijk uit te leggen... Maar ik denk dat je het wel kent.
Anyway, ik ga jullie dus uitleggen hoe je het kan maken - in het roze!
Het is niet moeilijk en je hebt er niet veel voor nodig. Lees je mee?

Ingrediënten voor 20 stuks:
* 2 eiwitten
* 100 gram suiker
* 1 druppel citroensap
* snufje zout
* roze kleurstof
* mixer
* spuiter met spuitzakje
Hoe ga je te werk?
* Als eerste een belangrijke tip: zorg ervoor dat je een propere en vetvrije beslagkom gebruikt. Je kan de kom bijvoorbeeld schoonmaken met een keukenpapiertje waar wat citroensap op zit.
* Voor deze schuimpjes heb je qua eieren alleen het eiwit nodig. De eigelen kan je bewaren voor iets anders. Klik hier voor enkele receptjes waar je enkel eigeel voor nodig hebt, en geen eiwit.
* Klop de eiwitten met een drupje citroensap en een snuifje zout luchtig met een mixer. Na ongeveer 5 minuutjes mixen, zie je dat er zachte pieken ontstaan. Nu mag je, beetje bij beetje, de suiker aan het mengsel toevoegen. Blijf in de tussentijd constant mixen.
* Ga door totdat het eiwit stijf is. (Tip: als je de kom op zijn kop kunt houden en het er niet uitloopt, is het eiwit stijf.)
* Nu kan je het eiwit kleuren met een druppeltje roze kleurstof. Dit kan je kopen bij taartenwinkels. Eén druppel is vaak voldoende. Nadat je hebt gemengd met een spatel (! geen garde, dan klop je alle lucht er weer uit!) kan je nog altijd nog een druppeltje kleurstof toevoegen. Het is jou keuze, hoe roze wil je het?
* Doe dit mengsel in een spuitzak en spuit kleine 'hoopjes' haha sorry, ik weet niet hoe je het uit moet leggen, maar je weet wat ik bedoel op een met bakpapier beklede bakplaat.
* Bak de schuimpjes op 100°C, gedurende ongeveer 45 minuten. Laat ze vervolgens afkoelen en... Smullen maar!
Q*: vind jij deze meringues ook niet overheerlijk? Ga jij ze ook maken?
Alle foto's in dit artikel zijn niet zelfgemaakt.
* Aka: also known as
* Q: question (een vraag voor mijn lezers, die ze kunnen/mogen beantwoorden in de comments.)
Bedankt voor het lezen allemaal!
Gros Bisous Xx

No comments:

Post a Comment