Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

TAG: Nailpolish and Me


Hoihoi!
Vandaag heb ik weer een TAG voor jullie...
Want ik hou echt van TAGs invullen! Dat vind ik volgens mij zo ongeveer het leukste om te doen qua blogberichtjes schrijven. Als het een leuke TAG is tenminste. En het is een leuke TAG.
Want het gaat over NAGELLAK!
Jeuj! Ik hou van nagellak.
Ik ben een kleinkleinkleinbeetje verslaafd. Beetje.
Deze TAG zag ik op You Nailed It (klik), een superleuke blog over alles wat met nagellak en nagels te maken heeft. Neem zeker eens een kijkje!
Oké, ik ga snel aan de TAG beginnen! Het zijn 12 vraagjes over je nagellakstash, ik vond het echt leuk om in mijn stash te neuzen en deze vragen te beantwoorden.
Ben je benieuwd? Lees dan zeker even mee!



1) Hoeveel lakjes telt jou stash?
Uhm... Laat me even gokken... 40, met base- en topcoats inbegrepen? Wacht, ik ga even tellen... 42 lakjes nu... De laatste tijd ben ik een beetje gestopt met dingen kopen en alles wat ik kocht was nagellak na school bijvoorbeeld, omdat ik véél te veel ga shoppen. Ik ben bijna blut :'(

2) Van welk merk bezit je de meeste nagellakjes?
Dat is denk ik van Essence, waar ik nu 10 lakjes van heb. Budget én goede kwaliteit! Ik heb er acht van de nieuwe Color-And-Go-lijn, ééntje van de oude en nog een nail hardener van de studio-lijn. De rest van mijn stash bestaat uit allemaal verschillende merken... Oh, behalve de nagellakjes van de Action, daar heb ik er ook veel van. Die zijn lekker budget :)

3) Wat is de meest voorkomende kleur in je stash?
Goh... Die vind ik wel moeilijk. Ik heb veel verschillende kleuren, maar de felle draag ik niet eens meer. Ik denk toch rood-roze-achtige tinten... Die vind ik persoonlijk het mooist voor op je nagels.

4) Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?
Ehm... Daarnet zei ik al dat ik veel kleuren heb, maar ik draag bijna alleen maar de rood-roze tinten... Zwart bezit ik niet echt. Ik heb een zwarte striper, maar geen gewoon lakje. Oh, en een feloranje kleur heb ik ook niet. Wel koraal, maar niet echt oranje-oranje. Finishes draag ik niet zoveel, dus ik heb er ook maar ééntje denk ik.

5) Welke nagellak draag je het meest?
Haha, dat heb ik al twee keer gezegd hierboven ergens, maar voor de derde keer: rood-roze-achtige tinten. Op mijn vingernagels dan, want op mijn teennagels experimenteer ik graag, die ziet toch niemand ik de winter :) Daar draag alles... Fel of donker, maakt niet uit. Dan kan ik op mijn teennagels zien of die kleur mooi is, bij mijn huidskleur past, van goede kwaliteit is, ...

6) Van welk lakje blijf je je afvragen waarom je het nog niet hebt weggegooid?
Uhm... Even denken... Oh ja. Ik heb ooit zelf nagellak gemaakt, met oogschaduw en een doorzichtige top-coat van de Action. Op zich is hij wel oké, maar hij komt korrelig en heel mat over op je nagels, en je moet altijd hard schudden voor je hem op je nagels wil lakken. En je moet minstens 4 laagjes aanbrengen... Maar ik krijg het gewoon niet over mijn hart om nagellakjes weg te gooien... Erg hé?


7) Gebruik je een base-coat?
Ik neem het mezelf altijd voor een base-coat te gebruiken als ik van plan ben mijn nagels te lakken, maar ik vergeet het om de één of andere reden altijd. Het is wel veel beter voor je nagels... In de vakantie meestal wel, omdat ik dan de tijd heb om mijn nagellak goed te doen. Soms verwen ik mezelf dan eens een keertje met een 'manicure'... Haha, klinkt professioneel, maar het is eigenlijk gewoon een 'handenbadje', een handcrème, nagelriemen verzorgen, nagels lakken... En in de vakantie is het de bedoeling dat de nagellak er lang op blijft, dus dan is een base-coat wel handig.

8) Gebruik je een top-coat?
Ja, dat bijna altijd. Als ik het in de vakantie doe sowieso, dan moet het er lang opblijven. Maar in het weekend hangt het er vanaf, want ik ben er goed in mijn nagels te lakken op momenten dat ik weinig tijd heb... En dan vergeet ik het wel eens, die top-coat, of moet ik opeens weg ofzo.

9) Stempelen of uit de losse hand?
Stempelen! Ik ben een echte klungelaar raar woord, haha op dat gebied. Nail-arten ben ik echt niet goed in als het te ingewikkeld is. Mijn linkerhand is ook echt... Slecht. Slechte motoriek ofzo, ik weet niet wat daarmee aan de hand is. Ik heb het altijd supermoeilijk met mijn rechterhand te lakken, dat laat ik meestal mijn mama doen, haha!

10) Hou je van glitters/shimmer of toch liever een créme finish?
Hmm, dat hangt er van af. Voor een feestje: sowieso shimmer! Het hangt een beetje af van in welke stemming ik ben, maar in het algemeen verkies ik toch shimmer. Denk ik.

11) Voel je je kaal zonder nagellak?
Nee, eigenlijk totaal niet. Omdat ik tijdens de week (maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag) nooit nagellak draag omdat het niet mag bij ons op school vanaf volgend jaar wel, yeehaah! ... Ik voel me net 'anders' als ik wél nagellak op heb, eigenlijk...

12) Hoeveel lakjes heb je de afgelopen week gekocht?
Zoals ik al zei, moét ik gewoon besparen, dus voorlopig geen... Kruidvat is echt véél te verleidelijk, maar ik dwing mezelf gewoon meteen naar huis te fietsen...

Hehe, dat was het! Sorry als je mijn antwoorden soms te lang(dradig) vind, als je je daaraan stoort. Over nagellak kan ik wel uren blijven praten (of typen)! Haha :)
Neem de TAG gerust over, en zet eventueel een linkje in de comments. Ik vind deze TAG echt leuk om te lezen, ook bij anderen! Bon, ik hoop dat jullie het leuk vonden, en tot de volgende keer!

No comments:

Post a Comment