Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

DIY: EOS lipbalm ♥

Hoihoi!
Laatst zag ik ergens een superleuke DIY - een DIY om zelf EOS lippenbalsem te maken. 
Ik vind ze in ieder geval erg leuk, en was er al een tijdje naar op zoek om hem te kopen. Maar nu ik die DIY gezien heb, kon ik hem ook zelf maken! Vinden jullie dit ook zo cool?
Lees dan snel mee en maak hem helemaal zelf!
Wat heb je nodig?

* Vaseline, ik gebruik deze grote pot pure vaseline, en deze heb ik gekocht in de Action voor ongeveer €1,-... Ik gebruik hem voor veel DIY's.

* Twee lepels

* Een kommetje dat in de magnetron mag (bv. van glas of steen, maar geen metaal of plastiek)


* Een 'ei' waar je lippenbalsem in komt. Deze is van zo'n Kinder Suprise-chocolade-eitje, zoals je op de afbeelding hierboven kan zien :) 

* Aroma en kleurstof... Dit moet niet, maar is wel leuk. De aroma is om je lippenbalsem een smaakje te geven, ik heb het in de smaak vanille, van Dr. Oetker. De kleurstof moet ook zeker niet, maar het is wel mooi... Ik heb een rood-roze kleur van Dibro ofzoiets. Nee, ik ken dat merk ook niet... Deze kleur komt niet over op je lippen, maar is gewoon mooi voor in je lippenbalsem.

* En dan als laatste ook nog doorzichtige folie: vershoudfolie...

--> In het kort: Vaseline, twee lepels, een kommetje, een 'ei', geur- en kleurstof en vershoudfolie :)

 Hoe ga je te werk?
1) Knip een stuk vershoudfolie van de rol, ongeveer 7 bij 7 cm. 

2) Doe de vershoudfolie in de grootste helft van het eitje en niet in de kleinste zoals ik, want dan heb je te weinig en wordt het net volledig gevuld... Ik heb het gewoon opgelost door achteraf wat extra vaseline erin te doen.


3) Doe een grote schep vaseline in het kommetje... Je kan beter te veel nemen dan te weinig, de rest kan je altijd weggooien, maar als je te weinig hebt moet je helemaal opnieuw beginnen om extra te maken. 

4) Zet het kommetje gedurende ongeveer 30 seconden in de magnetron, zodat het smelt.

5) Als de vaseline genoeg gesmolten is (niet meer hard, maar ook niet te vloeibaar), voeg je de kleur- en/of geurstof eraan toe...

... en roeren maar! Dit was mijn resultaat.

6) Het was lastig, maar uiteindelijk heb ik toch het papje in de helft met de vershoudfolie gekregen. Hiervoor is het belangrijk dat je substantie niet te vloeibaar is (dan wordt het een smospotje) , maar zeker niet te hard (lastig om het er netjes in te krijgen). Ik was echt bang dat er weinig inzat - mijn papje was op - maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen :)

7) Als het papje netjes op zijn plek zit, ga je dit in de vriezer zetten. Ik heb het er 10 minuutjes ingedaan, maar ik raad een kwartiertje aan voor het beste resultaat.

8) Als je het weer terug uit de vriezer haalt, is het hard geworden. Zo niet, zet het er dan nog wat langer in... Nu haal je - voorzichtig - het hard geworden papje eruit, dit kan gemakkelijk door de folie. Daarna trek je - wéér heel voorzichtig - de folie af het halve balletje, en dat halve balletje zet je omgekeerd op de kleinste helft... Snappie?

9) Dan krijg je dit! Haha, ik weet dat de mijne er echt... slecht uitziet maar hé, het is ook maar een zelfgemaakte, gratis lippenbalsempje, toch? 

TIP: Het kan natuurlijk voorkomen - bij dit warme weer - dat je lippenbalsem terug soft word. Dan zet je hem gewoon weer even in de vriezer en hij is terug zo goed als nieuw!
Bedankt voor het lezen! Ga jij hem ook maken? 
Gros Bisous Xx

Alle foto's zijn zelf genomen en dus eigendom van GrosBisousXx

No comments:

Post a Comment