Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

Receptje + inspiration #10: waterijsjes! ♥

Hi!
Als jullie dit lezen zit ik op het mooie eiland Corsica! Edit: niet dus! Maar hier - in België - is het ook echt prachtig weer. Heel erg warm, de zon schijnt de hele dag door en vaak is er geen wolkje aan de lucht. Heerlijk! Maar soms geraak je gewoon oververhit en moet je dringend afkoelen. En hoe kan dat beter dan met een ijsje? Lees verder als je wil weten hoe je heel simpel zelf waterijsjes kan maken!
ice cream  | via Tumblr
Bron
Persoonlijk vind ik niet-waterijsjes (melkijsjes?? :)) lekkerder, maar de waterijsjes zijn véél verfrissender én gezonder. Toen ik mijn mama moest helpen inpakken - kampeerspulletjes - zag ik in de kast zo'n waterijsjesmaakding liggen. Zo'n standaardje met omhulsels en stokjes... als je begrijpt wat ik bedoel ;) Ik denk dat het van IKEA komt, maar het is wel al een paar jaartjes oud, dus ik weet niet of ze het nog verkopen... maar zo ziet het eruit:
Bron

Goed, dat heb je dus nodig. Als je dat niet in huis hebt kan je het natuurlijk ook zelf ineen frutselen, maar daar ben ik niet creatief genoeg voor ;) Wat heb ik gedaan? Eigenlijk heel simpel: ik heb grenadine (met muntsmaak) in een maatbeker gedaan, en dan bijgevuld met water. Stokjes erop en hoppa, in de vriezer! Dit moet er nu een dag blijven instaan voordat je kan genieten van je heerlijke, zelfgemaakte ijsje... Dus morgen heb ik heerlijke muntijsjes! Yummie!
Dit is de simpele variant, als je meer tijd (en zin) hebt kan je natuurlijk nog veel verder gaan. 
Wat kan je nog meer gebruiken: vruchtensappen (sinaasappelsap, multivruchten, appelsap, wat je maar in huis hebt), vers fruit, verschillende smaakjes in één ijsje, ... Het is maar net waar jij zin in hebt en wat jij wil. Leuk, toch? Zeker voor als je je verveelt. Leef je maar eens helemaal uit!
Je kan het ook proberen met frisdrank, maar volgens mij zal de prik eruit gaan... Lijkt me een leuk probeerseltje, of dat lekker is of niet :)
TIP: Gebruik géén melk of chocolade of iets dergelijks, je mag niet vergeten dat het een waterijsje is... Meng maar eens wat melk met water en chocolade, dat is echt niet lekker, vind ik... Maar je kan altijd proberen! :)
TIP2: Je kan ook, als je geen houdertje hebt en te lui bent er zelf ééntje te maken, het in een ijsblokjesvorm doen en gewoon in je glas water gooien. Lijkt me ook leuk, en een goede oplossing!

Nu heb ik nog wat inspiration-fotootjes voor jullie, want waterijsjes zijn o-zo zomers. Inspireer je hierop en probeer ze na te maken! Genieten jullie mee?
Bron
ice cream  | via Tumblr
Bron
Bron
Bron
Bron
Facebook
Bron
Bron
Bron
Bron

Yummie! Smakelijk allemaal, hopelijk vonden jullie het leuk!
Gros Bisous XX

No comments:

Post a Comment