Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

Column: It's all about shoes ♥

Een nieuw column van Emma!
Hey! Dit is alweer mijn 2de column J en vandaag wou ik het graag hebben over lees de titel schoenen! ‘Give a girl the right shoes and she can conquer the world’ zei Marilyn Monroe eens en ze had helemaal gelijk! Schoenen zijn super belangrijk voor je outfit! Je kan de mooiste kleren van de wereld dragen, maar met de verkeerde schoenen kan het alsnog een flop worden. Het is heel belangrijk om je schoenen goed te combineren en ze moeten natuurlijk ook goed zitten. We hebben het allemaal wel eens meegemaakt: je draagt geweldige schoenen, ze matchen perfect met je outfit en je ze zien er helemaal fashionable uit, maar ze zitten zo verschrikkelijk slecht! Ik kan echt geen hele dag door de stad lopen of naar een feestje gaan op schoenen die niet goed zitten. De juiste schoenen vinden is niet gemakkelijk, maar het is wel heel leuk om te gaan shoppen voor schoenen! Meestal kopen we nieuwe schoenen omdat we ze echt nodig hebben, maar soms kan het echt heerlijk zijn om gewoon een paar schoenen te kopen waar je helemaal verliefd op bent ook al heb je ze helemaal niet nodig. Voel je dan zeker niet schuldig want hé; je kan nooit genoeg schoenen hebben, toch? Maar welke schoenen kan je waarmee combineren en welke schoenen zijn in de mode? Ik zet even een paar van mijn favorieten voor deze herfst/winter op een rijtje…


Timberlands
Vorig jaar waren deze schoenen ook al in de mode en dit jaar maken ze een comeback. Ik ben zelf helemaal weg van deze schoenen. Ik heb wel (nog) geen paar omdat ze best wel prijzig zijn. Voor het meest basic model betaal je al rond de €100 . Een vriendin van me heeft ze al sinds vorig jaar en zij vind ze heel goed zitten en ze zien er nog altijd mooi uit, dus ik denk dat de kwaliteit van deze schoenen wel heel goed is.  
Om ze te combineren zou ik gaan voor een houdhakkershemdje met een skinny jeans of een mooie oversized sweater, kleedjes of rokjes vind ik hier niet zo mooi onder staan omdat dit nogal stevige schoenen zijn en dit vormt zeker geen mooie combinatie met een fijn jurkje. Veel mensen vinden deze schoenen er een beetje lomp uitzien en dit komt vaak omdat je outfit niet in evenwicht is, om dit te compenseren kan je bijvoorbeeld een muts met een grote pompon opzetten zodat je vanboven en vanonder een beetje volume krijgt en niet enkel vanonder door de schoenen.

Enkellaarsjes
De tijd van de hoge paardrijlaarzen is een beetje voorbij. Deze winter zie je vooral enkelaasjes in de winkels. Eigenlijk vind ik dit helemaal niet erg want ik draag zelf veel liever enkellaarsjes en ik vind ze er ook meer fashionable uitzien dan hoge laarzen. Enkellaarsjes heb je ook in veel verschillende stijlen. Meer chic met een hak, stoere biker boots of retro veterlaarsjes, je kan er alle kanten me op en je kan ze dan ook heel verschillend combineren. Klassieke enkellaarsjes en veterlaarsjes staan net zoals hoge laarzen mooi onder kleedjes of rokjes, maar met je kan ze ook gewoon met een jeansbroek combineren. Biker boots vind ik mooi met iets stoerdere kledingstukken zoals een scheurde jeans of een legging , oversized sweater, een parka jas,… Let wel op dat je niet te veel scheuren of studs gebruikt want anders ziet het er gauw ordinair uit.

Uggs
De een vind ze verschrikkelijk lelijk, de ander vind ze geweldig. Ik vind ze niet super mooi, maar ik heb een paar gehad (zijn nu helaas te klein) en ik vond ze echt hemels zitten! Misschien zijn ze minder fashionable als enkellaarsjes, maar je voeten blijven er wel de hele winter heerlijk warm in. Ze zijn ook niet goedkoop een paar echte Uggs kosten al gauw €150, maar er zijn heel wat mooie namaak Uggs op de markt die je voeten net zo warm houden. Ze combineren is een beetje lastiger want ik vind ze eigenlijk enkel mooi in combinatie met een skinny jeans en een mooie dikke winterjas zoals die michelinjassen die nu in de mode zijn. Qua model vind ik lage Uggs (ongeveer de hoogte van een enkellaarsje) het mooist om dat deze minder ‘bigfoot’ lijken. Wat ook leuk is is als je je kniekousen een beetje boven het randje van je Uggs laat uitkomen.

Welke schoenen dragen jullie deze winter?
Lots of love
Emma

Even Amber hier; ik moest nog even iets zeggen: normaal ging Emma een dinsdag wel, een dinsdag niet, ... een column over fashion plaatsen, maar nu komt er een nieuwe columniste; Elien! Zij gaat Emma dinsdag afwisselen, zodat jullie toch elke dinsdag een fashionartikel hebben. Leuk, toch?

No comments:

Post a Comment