Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

Column: Little Black Dress ♥

Een nieuw column van Emma!
Hey !  Ik ben Emma, de nieuwe columniste (ligt het aan mij of klinkt dat woord echt zo professioneel) van deze blog en ik zal om de 2 weken op dinsdag een artikeltje plaatsen over mode. Sinds ik mijn blog heb verwijderd (tijdgebrek) mis ik het bloggen wel dus ik ben heel blij dat ik gastblogger mag zijn en heb er super-mega-geweldig veel zin in! Ik hoef mezelf niet echt meer voor te stellen denk ik want Amber was zo vriendelijk om dat al voor mij te doen, maar als jullie nog vragen of tips hebben mogen jullie mij altijd een mailtje sturen op mijn e-mailadres emma.fransen@skynet.be.
Dit is dus mijn allereerste column ooit (spannend!) en ik had echt super veel inspiratie dus het was best moeilijk om een onderwerp uit te kiezen, maar uiteindelijk vond ik het wel een goed idee om te beginnen met een echte ‘klassieker’: de little black dress (LBD). 
Lees snel verder!

Ik denk dat de meesten onder ons wel weten wat een LBD is; namelijk een simpel zwart jurkje dat makkelijk te combineren valt. Nu denken jullie waarschijnlijk: wat is er dan zo speciaal aan? Zo’n zwarte jurk is toch helemaal niet fashionable of hip? Toch is de LBD een echte musthave! Sinds de little black dress werd geïntroduceerd in 1926 door niemand minder dan Coco Chanel  is het een begrip in de modewereld. Je vindt het bijna in iedere collectie terug en dit simpele zwarte jurkje heeft zelfs een eigen pagina op Wikipedia! Ik zelf vind de LBD ook geweldig en dan vooral omdat het niet trend gebonden is en omdat het zo veelzijdig is. Je kan het combineren hoe je wil en je ziet er altijd fashionable uit!
Vaak koop ik een kledingstukken volgens een bepaalde trend waar ik op dat moment helemaal weg van ben, maar als die trend dan weer overgewaaid is draag ik ze niet meer, zonde toch? Daarom is het belangrijk om te investeren in goede basics zoals een little black dress. Ik ben zelf volop opzoek naar een leuke LBD voor de winter en dit zijn mijn favorieten :

€45,83 op http://www.asos.com
€ 39,99 bij Mango
€ 19,99 bij Mango
€ 29,99 bij Mango

€19,95 bij H&M
Als laatste heb ik nog een paar handige plaatjes om ze te combineren. Be inspired ! 

Oasis Little Black Dress, River Island Satchel, Vintage Cat Eye Sunglasses, H&M Leopard Belt, Accessorize Leopard Ballerina Pumps - Classic. - Anastasia K.

Sheinside Lbd, Gowigasa Vintage Bag - Little Black Dress - Elle Yamada

Sugarlips Jacket, Inlovewithfashion Dress, The Fab Shoes Boots - Little Black Dress... - Alba .



Bron foto’s: http://lookbook.nu/
Xoxo Emma

No comments:

Post a Comment