Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

Interview met Babette! ♥

Hoi!
Ik ben echt heel excited over dit artikel. Ik mocht namelijk Babette van BeautyWithBabette interviewen! En zij heeft mij ook geïnterviewd, dus mijn antwoorden zul je binnenkort ook op haar blog terugvinden. Ik heb haar een paar vragen gesteld over haar en haar blog. Zijn jullie benieuwd naar haar antwoorden? Lees dan zeker verder!
Beautywithbabette

Hey Babette! Vertel eens even kort voor de mensen die je niet kennen; wie ben je?
"Ik ben Babette, 12 jaar oud. En ik zit in de 1ste van het Vellesan College in IJmuiden."
Hoelang blog je al?
"Om precies te zijn 2 jaar. Maar niet twee jaar op beautywithbabette.nl, ik heb hiervoor ook nog een andere blog gehad. Die vorige blog bestaat nog: beautyfun1000.blogspot.nl. Ik vind het echt een vreselijke naam 'beautyfun1000' :s"
Krijg je soms negatieve reacties? En hoe reageer je daar dan op?
"Ja, ik krijg ook wel eens negatieve reacties. Soms opbouwende kritiek maar soms ook echt hatelijk bedoeld. Die mensen zitten zelf gewoon met een probleem. En 9 van de 10 keer maken ze zelf niet eens filmpjes."
Je hebt gelijk, die mensen zijn gewoon jaloers op jou. Krijg je veel opgestuurd van bedrijven? Review je die producten altijd en contacteer jij de bedrijven of omgekeerd?
"Ja, ik krijg best veel opgestuurd van bedrijven. De ene keer van een PR-bureau, de andere keer van een webshop. Ik review alle producten altijd. En soms als ik een leuke webshop zie contacteer ik ze, maar ze contacteren mij steeds vaker."
Zie je jezelf over 15 jaar nog altijd bloggen en filmpjes maken?
"Ik heb werkelijk geen flauw idee! Ik vind het nu nog heel leuk, maar er kan altijd een tijd komen dat ik het niet meer zo leuk vind. Of dat het 'uitsterft' om het zo maar te zeggen."
Wil je hier later je beroep van maken?
"Ja, op dit moment wel. Maar de kans is steeds kleiner dat je als beautyblogger doorbreekt, want er komen er steeds meer. Maar als het zou lukken zou ik het wel heel tof vinden!"
Kan je je schoolwerk goed combineren met het schrijven van artikelen en filmpjes maken?
"Wij hebben over het algemeen een huiswerkvrije school. Je hebt namelijk tijd in de les om je huiswerk te maken. Als je goed doorwerkt red je dat makkelijk, maar als je het niet af hebt moet je het mee naar huis nemen. Dus meestal heb ik wel tijd. Maar nu heb ik ook veel meer vriendinnen waar ik mee wil afspreken dan op de basisschool, en heb ik vaak minder tijd over voor mijn beautyblog. Maar ik wil er wel tijd voor maken."
Waar haal jij je inspiratie vandaan?
"Meestal van nieuwe producten die ik heb gekocht. Of van WeHeartIt, Instagram of Tumblr."
Kopiëer je wel eens artikelen van andere blogs?
"Nee, nooit. Ik heb het ook nog nooit gedaan, en ik zal het ook nooit doen. Ik vind het veel leuker om zelf mijn artikelen te schrijven, dan ze te kopiëren. Plus, er staat ook nog eens een straf op (als je dat zonder bronvermelding en toestemming doet). Dus: nee."
Ben je al eens herkend op straat door lezeressen?
"Ja, al best wel vaak! Twee keer bij de Action, drie keer in Utrecht (in één dag!). En een aantal meiden die bij mij in de stad wonen kennen mij alleen van YouTube terwijl ze bij mij in de stad wonen... dat is best gek, maar tegelijkertijd ook wel heel erg leuk. Ik krijg ook wel heel vaak achteraf te horen dat ze mij hebben gezien, maar niet naar me toe durfden komen. Even voor de duidelijkheid: als je me ziet, mag je altijd naar me toekomen hoor! ;) Dat vind ik echt heel erg leuk!"
Ben je wel eens inspiratieloos? Zo ja; hoe los je dat dan op?
"Ja, ik ben wel eens inspiratieloos, maar niet heel vaak. Maar soms heb ik wel zo'n dipje dat ik niet weet waarover ik moet schrijven. Dan kijk ik meestal naar andere blogs naar waar zij over schrijven - bijvoorbeeld TAGs) of WeHeartIt, door plaatjes kan ik ook goed geïnspireerd worden!"
Wat is jouw gouden blogtip?
"Deze vind ik heel belangrijk: doe het alleen als je het ook leuk vind. Niet voor de gratis pakketjes en ook niet omdat je herkend wil worden op straat en dus beroemd wil worden! Als je het niet leuk vind en het alleen daarvoor doet, kom je nergens. Doe het omdat je het leuk vind, en dan komt de rest wel vanzelf :)"
Babette, bedankt voor je interview, ik vond het erg leuk ;) Doei!
Heei! Leuk dat je op me site bent :)
En jullie, bedankt voor het lezen.
Q: Kennen jullie Babette's blog
Xoxo <3

No comments:

Post a Comment