Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

Column: SOS styling: hoe maak je je outfits minder saai? ♥

Een nieuw column van Elien!
Normaal gezien was het aan Emma deze dinsdag, maar door een technische storing is dat voor deze week niet mogelijk. Elien had nog een berichtje klaar, maar wel een dagje later! Volgende dinsdag is het aan Emma en dan is het weer normaal...
Een nieuw berichtje en deze keer over iets heel voorkomends. Ik las overlaatst op een site dat iemand de vraag stelde 'Hoe maak ik mijn outfits minder saai?' En ik vond dat eigenlijk wel heel interessant. Ik denk dat heel veel mensen er mee zitten.
Hét probleem in de modewereld dat je kan hebben is een saaie outfit. Maar een nog grooter probleem is dat je de vraag: 'Hoe maak ik mijn ouftits minder saai?' niet kan beantwoorden. Wel, dat is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Hier heb ik een aantal tips om je outfit veel minder saai te maken! En daarmee bedoel ik niet dat je alle kleuren jassen of broeken in je kast moet hebben, neen, gewoon met wat accessoires of andere kleurencombinaties creëer je al een heel andere outfit! Benieuwd? Lees dan zeker verder!
Ten eerste moet je erop letten dat je niet alles in dezelfde kleur hebt. Een voorbeeldje: een lichtgrijs blouseje, grijs rokje met grijze kousen eronder, een grijze jas en eventueel nog een grijze muts/sjaal. Dit is misschien wat overdreven (wie doet dat nu? :)) alhoewel er mensen zijn die echt zoiets durven. Grijs is geen opvallende kleur en daar voelen sommige mensen zich dan ook goed in. Maar eigenlijk is het beter dat je opvallende kleren draagt in plaats van al dat grijs. En je wilt toch ook zeker niet dat niemand jou ziet staan? Als je zo saai gekleed bent lijkt het of je zelf ook zo bent, geloof me of niet ;)

Dus mijn eerste tip is: draag niet teveel dezelfde kleuren! Je moet niet bang zijn om uit je 'save-zone' te komen, waar de meeste mensen wel bang voor zijn, denk ik. Een beetje variatie kan zeker geen kwaad!
Beetje saai, toch?

Ten tweede: als je dan al een beetje variatie in je kleren hebt; dat moet niet rood op geel op groen op oranje zijn want dat is ook echt NOT DONE! En nog iets dat je zeker niet mag doen: denken dat je outfit saai is en dan rood op oranje op paars op groen gaan dragen bijvoorbeeld. NEEN! doe dit alstublieft niet! Haha dit vind ik echt vreselijk als mensen dit doen! Nee echt, dit is NOT done!
Wat kan bijvoorbeeld wel: donkerblauw blousje, roos vestje en een jeansbroek. Anyways: als je dan al een beetje variatie in je kleren hebt kan het nog altijd saai overkomen. (het voorbeeld : donkerblauw blousje, roos vestje en een jeansbroek.) Op het eerste zicht is er eigenlijk helemaal niets mis met deze outfit! Maar toch, al dat blauw (van het blouseje en de jeans) kan nogal saai zijn. Om naar school te gaan is deze outfit echt perfect! Maar ze zullen nu ook niet direct zeggen: wow wat een mooie outfit! Dus dé oplossing: draag een toffe ketting, ring of armbanden. En zelfs oorbellen kunnen al veel doen. Al weet ik daar niet zoveel van want ik heb zelf geen gaatjes. Maar de perfecte armbanden en/of ketting kunnen echt al de oplossing zijn. Het lijkt alsof er niets aan verandert is ('die armbanden, dat is toch niet het eerste wat je ziet?' zullen de meeste onder jullie wel denken). Maar echt, het maakt je outfit zoveel leuker!

 Dus mijn tweede tip is: Draag een paar armbanden, kettingen, ringen of oorbellen bij je outfit. Het maakt je outfit zoveel leuker! Kijk zelf welke armbanden je wil, voer je eigen keuze in je outfit! Dit geeft veel meer karakter en dat zal iedereen waarderen! In de mode geldt immers de regel: 'de stijlcoëfficiënt van een persoon is af te lezen aan de hand van de accessoires die hij of zij draagt'. Geen inspiratie? Haal dan inspiratie uit fashionblogs en modebladen voor het selecteren van de items en het creatief mixen-en-matchen. 
accessoires maken je outfit af
Zonder deze accessoires zou deze outfit maar niets zijn, toch?

En als laatste tip heb ik: Ga er gewoon voor! Je hoeft niet bang te zijn om bijvoorbeeld een bril met ronde glazen of een opvallende trui te dragen! Je moet je er natuurlijk nog altijd  goed in voelen, anders merkt iedereen dat en dat is ook helemaal niet goed voor je zelfvertrouwen. Maar wees niet bang! Breng zeker accessoires die je leuk vind in je outfit en zo creëer je je eigen karakter in je kleding. Doe eens gek, zou ik zeggen :)


Meer uitleg nodig ? surf dan zeker eens naar deze site (klik hier)
Niet alleen de vraag: 'hoe maak ik mijn outfit minder saai?' word er beantwoord maar ook talrijke andere vragen zoals: 'Staat iedereen met gekleurde kousen?' en nog veel meer andere vragen worden er voor jouw beantwoord!

Hope you enjoy! Kisses, Elien 

No comments:

Post a Comment