Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

Column: last-minute (fashion)-kersttips! ♥

Een nieuw column van Emma!
 Hey !
Eindelijk is het vakantie! Door de examens hebben we twee weken geen columns kunnen schrijven, maar ik hoop dat ik dat goed kan maken met deze kerst-column J We kunnen het nu echt niet meer ontkennen : kerstmis komt eraan! Vandaag is het al 24 december en vanavond zullen de meesten samen met familie/vrienden kerstavond vieren, bereid je dus maar voor op een avond vol melige kerstmuziek, cadeautjes  en heeeel veel eten. Ben je nog niet helemaal zeker of je deze avond (en de dag daarna ) wel zal overleven? Lees dan deze last-minute kersttips!

Outfit
Zeg nou zelf; wie wil er niet tiptop uitzien op kerstmis? Velen hebben waarschijnlijk al weken op voorhand een prachtig feestjurkje gekocht , maar maak je geen zorgen als je net als ik ‘niets hebt om aan te doen’. Natuurlijk hebben we allemaal wel iets om aan te doen , maar we hebben gewoon niets dat kersterig (is dit zelfs een woord?) genoeg is. Ik ken het maar al te goed: na de examens ben ik hopeloos op zoek gegaan naar het perfecte feestjurkje maar zonder veel succes  want er zijn duizenden  mooie jurkjes maar omdat ik zo klein ben en dus een heel kleine maat heb paste er bijna geen enkel  jurkje L en ook online bestellen was geen optie want bijna geen enkele webshop kon leveren voor kerstmis. Dan maar niet gaan feesten? Nee hoor! Een feestoutfit is zo gemaakt! Je kan op verschillende manieren je outfit omtoveren tot een kerst proof outfit. Hier volgen wat tips!

* Neem een niet zo feestelijk jurkje en combineer het met een leuk (glitter) riempje, een mooie ketting, (bijpassende) armbandjes, … Een saai blauw of zwart jurkje kun je zo omtoveren tot een prachtig feestjurkje! Het sleutelwoord is accessoires!
* Heb je echt geen enkel jurkje in je kast hangen of  hou je gewoon niet zo van jurkjes ? Geen nood! Je kan ook perfect een broek dragen op kerstmis! Het gaat er (alweer) om hoe je het combineert! Het beste zou zijn als je iets feestelijkere broek hebt bijvoorbeeld in een leuke stof of met een mooie kleur, maar als je dit niet hebt kan je ook een gewoon donkerblauwe of zwarte jeans aan, geen lichte jeans want dit komt weer een beetje alledaags over. Dan combineer je dit bijvoorbeeld met een bloesje, bloesjes zien er altijd iets feestelijker uit, en een korte cardigan die je dan open laat hangen of een mooie blazer.
* Vier je kerst(avond) niet echt met een groot feest of gewoon enkel met jouw gezin? Dan is het misschien niet echt nodig om er heel feestelijk uit te zien, je kan dan best een simpel jurkje dragen of zelfs  zo’n uber kersterige en niet zo fashionable kerstsweater, je kan hem maar 1 keer per jaar aan en hij zit hemels dus waarom niet, toch? 
 
Hair
Je 'kerstkapsel' hangt erg af van je outfit! Heb je een iets simpeler jurkje en wil je dat er iets feestelijker laten uitzien, dan kan je ook best gaan voor een meer feestelijk kapsel. Als je al een feestelijk jurkje hebt kan je het best iets rustiger houden qua kapsel of je kan natuurlijk all the way gaan en ook voor een feestelijk kapsel kiezen, maar voor een familiefeestje vind ik dit er gauw een beetje too much uitzien. Er zijn dus heel veel mogelijkheden, hier zijn een paar inspiratiefoto’s:






Shoes
Bij een feestjurkje vind ik hakken altijd het mooiste staan, en ook bij een feestelijke broek past dit perfect! Draag je nog geen hakken dan vind ik bij jurkjes enkelaarsjes of ballerina’s het mooist.
Als je een broek draagt vind ik eigenlijk alleen maar enkelaarsjes en hakken mooi. Ballerina’s zijn voor mij een beetje te koud: je kan er niet echt sokken in dragen want dat ziet er meestal afschuwelijk uit, terwijl je bij jurkjes gewoon een panty kan dragen en dan is dit helemaal geen probleem. Ik ben sowieso al geen fan van hoge laarzen, zeker als je al een broek draagt vind ik dit meestal een beetje saai ogen, ook gympen vind ik echt not-done; het is ten slotte wel een feest.

Hopelijk zien jullie het nu een beetje beter zitten om een kerstlook samen te stellen met deze tips? Als laatste heb ik voor jullie nog een paar algemene kersttips:
* Hou je steeds aan de dresscode als die er is of kleed je naar de gelegenheid, voor een party met vrienden draag je best iets anders dan voor een chic kerstdiner met je familie.
* Draag steeds kleding en schoenen die goed zitten, het is heel verleidelijk om een prachtig jurkje te dragen met hakken die allebei heel slecht zitten. In het begin lijkt het misschien heel belangrijk dat je het mooiste jurkje/outfit van iedereen hebt, maar geloof me; het is veel leuker om gewoon van het feestje te kunnen genieten zonder de hele tijd te moeten checken of je jurkje nog goed zit en de pijn te verbijten van die o zo mooie hakken die eigenlijk een maat te klein zijn!
* Gedraag je steeds beleefd, dit lijkt misschien heel logisch maar als je naar een chic kerstdiner gaat is het toch belangrijk om je aan de juiste etiquette te houden. Hier vind je een artikel handig over de etiquette bij een kerstdiner .
* Eet vanavond niet te veel. Dit lijkt misschien vrij rare en onnodige tip maar als je vanavond naar een feestje moet is het toch geen slecht idee om niet te veel te eten want er volgen waarschijnlijk nog andere feestjes (kerstdag, nieuwjaar) en daar zal er ook weer veel heerlijk eten zijn en je wil natuurlijk nog wel in je outfit passen.
 -
 Zo dat waren al mijn kersttips, ik hoop dat jullie er iets aan hebben!
xxx
Emma

No comments:

Post a Comment