Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

Examentips! ♥

Hi!
Ik heb bijna examens - ik begin morgen. Oh-no... Dat betekent dus ook dat ik moet studeren. Dus dat wil ook zeggen dat ik bijna geen tijd heb om te bloggen... Ik probeer natuurlijk, maar ik kan niks beloven. Na de examens ben ik er weer helemaal voor mijn blog!
Heb jij binnenkort ook proefwerken? Ik heb vandaag wat tips voor je; wat je moet doen tegen de stress en wat je beter niet doet. Lees je mee?
Facebook

* Slaap genoeg. Hoe graag je ook nog verder wil leren 's nachts, het is belangrijker goed te slapen. In je slaap wordt namelijk alle leerstof 'opgeslagen' in je hersenen, dus hoe langer je slaapt, hoe beter je de leerstof kent. Sta liever wat vroeger op 's morgens, dan kan je dan nog wat leren.
* Eet. De allerleukste tip! ;) Bananen helpen tegen de zenuwen, vis stimuleert je hersenen, pepermunt helpt je concentreren en het allerbeste: chocolade helpt tegen stress. We hebben een excuus!
* Neem pauzes terwijl je studeert. Leer bijvoorbeeld een uur, en neem dan 10 minuten pauze. Je moet zelf kijken hoelang jij het kan volhouden aan één stuk door te leren, maar meer dan anderhalf uur is niet meer zo gezond... Vermijdt tijdens je pauzes computer, telefoon, ... Maar lees een boek of sport!
* Dat is meteen mijn volgende tip: beweeg. Sporten is goed voor je gezondheid én het ontspant!
* Maak een to-do lijstje. Dit doe ik zelf héél vaak, want zo hou je het overzichtelijk. Zo zie je in één oogopslag wat je nog moet doen en wat je al hebt gedaan. Markeer/doorstreep die dingen ook, dat geeft een goed gevoel, vind ik.
* Je kan ook een planning maken, als je dat fijn vindt werken. Plan in wat je elke dag doet, en hoelang je schat daaraan bezig te zijn. Probeer ook precies te zijn, bv. niet 'wiskunde' maar 'wiskunde hoofdstuk 1'.
* Studeer op je eigen manier. Markeer, maak een samenvatting, leer luidop, al zeggend, ... Doe wat jij fijn vindt en waar jij je goed bij voelt.
Exam please be nice
Bron
Dat was het! Hopelijk hadden jullie hier iets aan - ik in ieder geval zelf wel ;)
Dan wens ik jullie nog véél succes met de examens!
Xoxo Amber <3

No comments:

Post a Comment