Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

Column: enkellaarsjes, zo draag je ze ♥

Een nieuw column van Elien!
Hey allemaal!
Zoals elke dinsdag (eigenlijk om de dinsdag) gaan mijn berichtjes over fashion.
Daarom ben ik natuurlijk mee met alle trends... :D en ik ga het vandaag over een topper hebben. Je kan er gewoon niet naast zien, ookal ben je helemaal niet mee met de mode. Vandaag heb ik een berichtje klaar over de enkellaarsjes! Ik vind het fantastische schoenen. Benieuwd? Klik op read more!




Dé enkellaarsjes.
Het is een van de toptrends: het enkellaarsje ofwel de 'bootie', met of zonder hak. Voor degene onder jullie die écht niet weten wat het is zal ik het even uitleggen. Enkellaarsjes zijn gewoon korte laarsjes tot aan je enkel! Logica... :) We zien ze echt overal. Op de catwalks en op straat. De celebs dragen ze en iedere zichzelf respecterende fashionista. :) Ik heb me er tenminste al een paar aangeschaft. En jij?
De enkellaarsjes vind je overal. Het is eigenlijk wel gemakkelijk te begrijpen. Het is weer eens iets heel anders dan hoge laarzen. Door je outfit met een enkellaarsje te combineren, ben je direct up-to-date.
Aan de andere kant verbaast het me eigenlijk dat de laarsjes 'en masse' gedragen worden. Een hoge laars is flatterend en bijna met alles te combineren. Het enkellaarsje is wel een wat lastiger geval.
Voordat mijn oog op een paar redenlijk  korte, bruine veterlaarsjes viel, heb ik heel wat andere exemplaren geprobeerd. En iedere keer weer was er wel iets mis mee. Meestal vond ik ze niet zo mooi. Vaak was er een hak aan en dat draag ik al niet graag - ik ben 14!
Het lage laarsje benadrukt een niet al te fijn enkeltje (sierlijke enkeltjes zijn echt een must!) Hier enkele tips hoe je ze draagt. 
* Heb je niet al te slanke of lange benen, ga dan bij voorkeur voor een zwart enkellaarsje dat je met zwarte kousen combineert. Zwart doet je benen langer en slanker lijken.
Ga je liever voor een kleurtje, kies je kousen dan toch altijd in een kleur die in het verlengde van die van het enkellaarsje ligt, zodat laarsje en kous één geheel vormen. Dat hoort eigenlijk ook bij de vorige tip. Door zowel broek/kousen als schoenen in het zwart (zelfde kleur) te nemen lijken je benen slanker.
* Combineer een enkellaarsje liever met een broek dan met leggings en/of een rok als je niet helemaal overtuigd van je benen bent. Als je echt super mooie benen hebt, laat ze dan ook zien hé! Er zijn zoveel mensen met niet al te slanke/soms lelijke benen. (oh sorry dat ik dit zo verwoord!) Dus laat ze dan ook zien en draag een kousenbroek/ legging i.p.v. een broek.
* Let op voor de combinatie enkellaarsje plus minirok! waag je er alleen aan als je superbenen hebt.     
* Een enkellaarsje met een hoge hak helpt je benen langer lijken. Draag natuurlijk ook alleen maar een hak als je je er goed bij voelt.
Heb je niet al te slanke enkels, ga dan voor een wat hoger laarsje (dat net over de enkel valt).                                             * Een supercombinatie is het enkellaarsje met een kokerrok met hoge taille zoals die dit seizoen ook weer helemaal in de mode is. Deze combinatie 'stroomlijnt' je lichaam en is bovendien superchic. Doe dit best voor een iets feestelijkere gelegenheid dan school. Je moet het zelf maar weten maar op school draag ik niet echt zo'n kokerrokken met hoge taille. én let op dat je wel met zo'n rok staat. Je taille word hier namelijk heel hard geaccentueerd. 
* Ben je in zijn totaliteit wat steviger, draag je enkellaarsjes dan bij voorkeur met een A-lijnjurkje of -rok in plaats van een nauwsluitende rok of broek. Je weet het zelf ook wel. Iets aansluitend accentueert je lichaam en als je er niet helemaal trots op bent doe je dat best niet.         
*Een wat steviger model (bijvoorbeeld  een bijna sportief model - zoiets als een halfhoge bergschoen met hak) doet je benen slanker lijken.


Hope you enjoy! Kisses, Elien ♥♥

No comments:

Post a Comment