Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

Column: My favourite shops ♥

Een nieuw column van Emma!


Heeey!
Deze week is het weer aan mij om een fashioncolumn te schrijven. Meestal gaan onze columns over bepaalde trends/kledingstukken, maar voor de column van deze week wou ik eens iets anders doen; ik ga jullie namelijk mijn favoriete merken laten zien! Elke fashionista heeft wel haar favoriete shopadresjes en deze week wil ik die van mij graag met jullie delen. Ik heb ze opgedeeld in budget en luxe. Kijken jullie mee?

Budget

1.ZARA
Mijn favoriete budget shop is sowieso de ZARA! Elke keer als ik in de winkel kom vind ik wel iets leuks en meestal voor een hele lage prijs! ZARA is ook een van de enige winkelketens waarvan ik de kindercollectie ook leuk vind en voor mij is dit wel handig, omdat ik nogal klein ben (1,50 m) pas ik nog maar net in een XS en de grootste maat van de kinderkleding past me dus ook nog perfect. ZARA heeft ook een hel fijne online shop, ik heb er al meerdere malen iets besteld en het werd altijd op tijd geleverd, en de bestelling was altijd in orde. De kwaliteit van de kleding is wel niet altijd super, maar dat kan je ook niet echt verwachten voor zo’n lage prijs, dus prijs-kwaliteit vind ik de kleding zeker goed!

2. H&M
Op de tweede plaats staat, je raad het al, de goede oude H&M. Ik denk dat bijna iedereen deze winkelketen wel kent, het is qua prijs-kwaliteit te vergelijken met de ZARA maar de stijl is toch een beetje anders. Ik vind de collectie van ZARA er altijd net iets hipper en stijlvoller uitzien, maar de H&M is zeker een goede tweede! Ze hebben er heel goede basics maar je vind er ook kleding in heel uiteenlopende stijlen en dat vind ik juist zo leuk aan H&M. Net als ZARA heeft H&M ook een webshop, maar je kan enkel vanuit Nederland dingetjes laten leveren. Maar niet getreurd voor de Belgen onder ons, want je kan wel alle kleding bekijken op de webshop en de webshop heeft een ingebouwde paskamer functie waarin je een model virtueel alle kleding kan laten passen uit de winkel, handig!

3. America Today
Als laatste budgetwinkel heb ik gekozen voor America Today. Deze winkel is nu ook vrij ‘in’ maar ik heb hem vooral gekozen omdat ik vind dat ze echt leuke kleding hebben. America Today is een typisch merk voor de jeugd en qua stijl is het iets klassieker dan H&M of ZARA. America Today is ook wel iets duurder dan H&M of ZARA, maar de kwaliteit vind ik over het algemeen dan ook wel iets beter. Dit merk heeft verschillende winkels in België en Nederland een ook de online shop verzend naar deze twee landen. Leuk extraatje: ze verkopen er ook overheerlijk snoep zoals Nerds en Skittles, reden te meer om eens een kijkje te nemen in deze winkel, toch?

♥ ♥ ♥

Luxe

1.Essentiel
Mijn favoriete luxe merk is zeker Essentiel. Essentiel is een Belgisch merk en het bestaat nog maar 10 jaar, in België is het merk wel vrij bekend maar in Nederland nog niet echt. Ik vind dit merk zo leuk omdat ik hou van hun unieke, kleurrijke stijl. Voor  hun collecties wordt er altijd gewerkt met unieke materialen en prints. De prijs is niet heel hoog, maar voor een kleedje betaal je wel al gauw €200. Essentiel heeft winkels over heel België en een paar winkels in Frankrijk, in Nederland heeft dit merk nog geen winkels geopend, maar je kan wel eens een kijkje nemen op de webshop, die ook naar Nederland en Luxemburg verzend. Essentiel heeft enkel een mannen- en vrouwencollectie, ze hadden wel een tijdje een kindercollectie maar die werd stopgezet.

2.Scotch & Soda
Mijn tweede favoriete luxe merk is Scotch & Soda, dit is wel weer een vrij bekend merk en het heeft winkels in heel Europa. Dit merk heeft ook weer een redelijk unieke stijl waar ik wel van hou, het is ook erg kleurrijk en met veel prints, maar in tegenstelling tot Essentiel heeft de kleding van Scotch & Soda ook altijd iets stoers en soms is het een beetje bohémien-achtig. De prijs is heel gelijkaardig aan die van Essentiel. Naast de mannen- en vrouwencollectie heeft dit merk ook een kindercollectie. Ook deze winkel heeft een leuke webshop waar je van uit Nederland en België dingen kan bestellen.

3.Bellerose
De laatste winkel in dit rijtje is Bellerose. Ik heb vrij veel items van Bellerose en hou dan ook van hun kleding die vaak heel comfortabel en casual is. Qua stijl en prijs valt het heel erg te vergelijken met de kleding van Scotch & Soda. Bellerose heeft wel een website, maar je kan er enkel het lookbook op bekijken en geen kleding via bestellen. Bellerose heeft verschillende winkels in  België en Nederland en beschikt over een vrouwen-, mannen- en kindercollectie.

Wat zijn jullie favoriete merken?
Xoxo
Emma

No comments:

Post a Comment