Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

REVIEW | Kneipp Patchouli body lotion ♥

Hi!
Een tijdje geleden kreeg ik de nieuwe bodylotion van Kneipp opgestuurd, genaamd 'Patchouli'. Kneipp heeft al heel veel verschillende bodylotions, maar sinds kort is ook deze geur verkrijgbaar! Men zegt altijd heel veel goede dingen over de bodylotions van Kneipp. Maar hoe bevalt mij deze geur? Benieuwd naar de review, lees dan gerust mee :)

♥ Verzending
Over de verzending ben ik tevreden. In een doosje verpakt, met papier om zeker te zijn dat het heel aankomt. Bij mij zat er ook nog een kaartje bij, erg leuk! Er was wel eerst een klein probleempje met de verzending: blijkbaar was mijn pakketje vastgebonden aan een pakketje met dezelfde inhoud voor een andere blogger. Zij heeft mij gecontacteerd, en het pakje is 2 dagen erna toegekomen! Normaal gezien is de verzending wel heel snel, zeker omdat hij uit Nederland komt, en heb je je pakje soms zelfs de volgende werkdag al. Verzending: check!


♥ Verpakking
De bodylotion zit in een simpele tube, wat wel handig is. Niet echt veel op aan te merken, gewoon basic! Op de tube staat ook een goede beschrijving van de bodylotion, de ingrediënten en een foto van Patchouli. Zeker niet verkeerd! Verpakking: check!

♥ Wat men belooft
De ontspannende en hydraterende Kneipp body lotion patchouli verrijkt met natuurlijk intensief verzorgende plantenoliën, zorgt voor een heerlijk rustmoment. De zachte, zoete en lichte kruidige geur van patchouli brengt de geest weer in balans.
Wat ik zeker altijd al goed vind bij Kneipp, is de natuurlijke producten die ze gebruiken. Pluspunt!
Voor wie geïnteresseerd zou zijn in de ingrediënten, je kan ze lezen op onderstaande foto.


♥ Wat het echt doet
Nadat ik uit de douche kwam, heb ik, zoals de gebruiksaanwijzing zei, de bodylotion aangebracht op mijn armen en benen. De structuur is heel luchtig en licht, en totaal niet te vet! Je hebt heel weinig nodig voor je hele lichaam, dus met zo'n tube doe je wel lang. Wat me ook opviel, was hoe snel de boylotion intrekt! Na serieus 5 minuten is je huid helemaal niet vettig meer, en voelt je huid heel zacht en gehydrateerd aan. Zo kan je meteen je pyjama - of je kleding - aan! Je huid blijft wel niet lang zo zacht - na een dag en een nacht merk je er helemaal niets meer van. De geur vind ik persoonlijk ook heel erg aangenaam, maar ik denk wel dat je ervoor moet zijn. De geur is redelijk bijzonder, ik had ook nog nooit eerder van Patchouli gehoord. Volgens Wikipedia: Patchouli (Pogostemon cablin) is een vast, ruig kruid dat tot een meter hoog wordt. Het heeft een stevige, harige stengel, geurige donzige bladeren en witte bloemen met een paarsige waas.
Het ruikt dus een beetje bloemig en kruidig, maar ook wel fris. Mijn eerste gedachte was eigenlijk babyshampoo, het lijkt wel een beetje op Zwitsal eigenlijk! Ik vind dat persoonlijk echt heel lekker fris en schoon ruiken. De geur is ook wel redelijk sterk, en blijft zeker hangen! Je moet dus wel van de geur houden, anders raad ik hem niet aan, aangezien je de geur continue ruikt als je de bodylotion hebt aangebracht.
Als je de bodylotion 's avonds opsmeert, ruik je 's ochtends nog een paar vleugen, maar de geur is dan zo goed als verdwenen.



♥ Plus- en minpunten
+ Hele lekkere, frisse geur
+ Trekt heel snel in
+ Maakt je huid zacht en gehydrateerd
+ Fijne structuur, niet te vet
+ Gaat lang mee
- Na 24 uur merk je er niets meer van


♥ Conclusie
Ik ben echt heel erg tevreden over deze bodylotion, ik durf zelfs te zeggen dat het de beste is die ik heb gehad! Hij doet alles wat een goede bodylotion moet doen, heerlijk. Ik raad hem zeker aan! Volgens mij is hij perfect voor 's ochtends na het douchen op te doen, en er dan een hele dag geniet van te hebben. Je moet wel van de geur houden, want die is redelijk sterk.

Kneipp Patchouli Body Lotion, adviesprijs €9,14
Vanaf eind april 2014 bij DI, AD Delhaize, Carrefour market en andere supermarkten en drogisterijen waar men Kneipp verkoopt.


Zouden jullie deze bodylotion kopen?
Liefs, Amber <3

No comments:

Post a Comment