Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

Alles over scrubben! ♥

Hi!
Scrubben jullie je gezicht? Ik doe het nu ongeveer een maandje en ik merk echt dat mijn huid er zoveel beter uitziet! Vandaag vertel ik jullie alles wat ik weet over scrubben! Scrubben voor dummies dus :) Ook zet ik een DIY bij om zelf je eigen scrub te maken.

🎀 fave 🎀


Waarom scrubben?
Door te scrubben verwijder je de dode huidcellen op je gezicht, waardoor je huid heel zacht, fris,  schoon en stralend zal aanvoelen en eruit zal zien. Sommige scrubs bevatten ook nog andere bestanddelen zoals salicylzuur, die ook nog eens tegen puistjes werkt. Ik merk nu, nu ik mijn gezicht wél scrub, hoe fijn het is om een superzachte en schone huid te hebben. Op het moment gebruik ik voor mijn gezicht een scrub die ik heb gekregen van FreshWaterValley - klik hier voor de review - en die vind ik heel fijn!

Rose Sugar Scrub

Hoe vaak scrubben?
Dat hangt eigenlijk van scrub tot scrub af, of de korrels die erin zitten fijn of juist grof zijn. Meestal doe ik het 2 tot 3 keer per week, maar het kan echt afhangen van jouw huid. Is je huid gevoeliger of droger, is 1 keer per week wel genoeg, normaal gezien. Kijk gewoon wat jij fijn vindt en wat jij denkt dat je huid nodig heeft.  Let op - gebruik voor je gezicht wel zeker een scrub die daar speciaal voor gemaakt is, een lichaamsscrub is veel te grof voor je gezicht - want je huid daar is veel kwetsbaarder en dunner.

Peppermint Candy Cane Sugar Scrub

Hoe scrubben?
Voor mij werkt het het best met warm water, dus ik doe het altijd onder de douche. Reinig eerst je gezicht, zo kan de scrub beter indringen in je huid. Pak wat van je scrub op je vingertoppen en begin te scrubben, in ronddraaiende bewegingen. Let op - vermijd je ogen en lippen! Het kan wel eens prikken in je ogen als de scrub erin komt. Je kan ook beter zachter en langer scrubben dan heel kort en ruw. Je huid is dat niet gewend, wees er voorzichtig mee! Je gezicht afdrogen kan je best al deppend doen, zo bekom je het beste resultaat.
Na het scrubben kan je je gezicht nog goed te hydrateren met een crème. Daarna zal je gezicht superzacht aanvoelen!

Body delight :)

Scrub DIY
Wat heb je nodig?
* Leeg potje om je scrub in te bewaren
* Olie (olijfolie bijvoorbeeld)
* Een eetlepel
* Suiker
* Honing
* Eventueel essentiële olie voor een wat lekkerdere geur.
Hoe ga je te werk?
* Neem 2 eetlepels suiker en doe ze in het potje. Je kan ook meer doen natuurlijk, dat hangt ervan af hoe groot je potje is, maar de verhouding suiker/olie moet ongeveer gelijk zijn.
* Doe er daarna ongeveer 2 eetlepels olie bij. Je kan kiezen, hoe korreliger je je scrub wil, hoe minder olie.
* Nu kan je er nog honing of een geurtje aan toevoegen, maar eigenlijk zijn suiker en olie de enige bestanddelen die je nodig hebt! Supersimpel, toch?

(61) Tumblr

Scrubben jullie je gezicht?
Liefs, Amber <3

No comments:

Post a Comment