Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

DIY | Schattige potjes van strijkparels ♥

Hee!
Yes, eindelijk had ik weer eens tijd en zin om een DIY te doen! Ik vind het altijd heel leuk om te doen, maar meestal vind ik er de tijd of de zin niet voor. Maar nu wel! Het stond al een tijdje op mijn planning om deze superleuke en makkelijke DIY te doen - schattige potjes maken, van strijkparels. Hoe leuk!? Vroeger vond ik strijkparelen (?) superleuk, maar ja, wat doe je nu nog met die berg die nog over is? 

Wat heb je nodig?
* Strijkparels natuurlijk! Je kan kiezen of je een vrolijke mix doet van alle kleuren en je het lekker makkelijk voor jezelf houdt, of je kan ook één bepaalde kleur eruit halen... Tsja, daar ben ik lang zoet mee geweest, hoor.
* (Stenen of glazen) potjes, die tegen de hitte kunnen, aan jou de keuze hoe groot ze zijn en hoeveel het er zijn.
* Olie
* Een oven




Hoe ga je te werk?
* Warm eerst je over al voor op 200°C, zodat die klaar is als je potjes erin mogen.
* Het eerste wat je gaat doen is dus de strijkparels nemen, en eventueel sorteren.
* Doe wat olie in de potjes en verdeel het over de hele binnenzijde van het potje, net zoals je je potje zou 'bekleden' met bloem, als je gaat bakken. 
* Doe de strijkparels in de potjes, en draai er wat mee, zodat (ongeveer) overal wel wat strijkparels zitten. 
* Stop nu je potjes in de voorverwarmde oven, voor 10 minuten.
* Na de tien minuten zijn normaal de strijkparels ongeveer gesmolten! Haal nu je potjes eruit, en laat ze goed afkoelen.
* Daarna kan je de kommetjes van strijkparels en gemakkelijk uithalen! Let wel op, ze zijn nog erg vettig...
* Daarom kan je ze best wassen (met zeep), anders krijg je vlekken als je je kommetjes gaat neerzetten. Ook de potjes zelf zijn nog heel vettig, dus vergeet niet om ook die goed af te wassen.
* Droog ze af en tadaaa, jouw zelfgemaakte, schattige kommetjes zijn klaar, en je kan zolang doorgaan als je zelf wil - tot al je strijkparels op zijn! 




Voilà, nu ben je klaar! Let wel op - de potjes zijn niet heel stevig, leg er dus geen te zware dingen in, dan gaan ze breken. Ik heb bijvoorbeeld in een wat groter kommetje die ik al eerder had gemaakt (eigenlijk gekregen van een vriendin), al mijn washi tapejes gedaan. Je kan er bijvoorbeeld ook je schuifspeldjes of elastiekjes in doen, of punaises of paperclips, noem maar op. Het ziet er super vrolijk uit!


Gaan jullie deze kommetjes ook maken?
Liefs, Amber <3

3 comments: