Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

LONDON BABY | Verslag, foto's & shoplog ♥

Hi!
Misschien wisten jullie het al, maar ik ben naar Londen geweest! Ik keek er zo ongelooflijk hard naar uit - ik had nog nooit een echte citytrip gedaan, en dan nog naar LONDEN! We zijn zondagmorgen, 13 april, vertrokken en dan 4 dagen gebleven, dus we waren woensdag 16 april (of eigenlijk donderdag, want het was 1 uur) weer thuis. Ik vond het echt geweldig! In dit artikel vertel ik wat we allemaal gedaan hebben, laat ik zien wat ik gekocht heb - want jep, op Oxford Street zit een mega-Primark ;) - en tussendoor nog wat foto's die ik geschoten heb. Ook som ik nog een paar dingen op die me opgevallen zijn, 'mijn ervaring'. Lees je mee?

VERSLAG
Zondag 13 april
Om kwart na 8 ('s ochtends) vertrokken we thuis, en ik was zo enthousiast en ik had er zo veel zin in! We reden naar Calais (Frankrijk), waar we om kwart voor 11 de boot namen naar Dover - met de auto dus op de boot. Ik vond de boot zelf al superleuk, haha ;) Toen we er bijna waren, had je een supermooi zicht op de krijtrotsen, echt heel gaaf om eens te zien! Om kwart na 11 (Engelse tijd, we hebben eigenlijk anderhalf uur op de boot gezeten, en geen half uur) kwamen we dan aan in Dover. Dan moesten we nog 2 uur rijden naar ons hotel - wat voor mijn papa een hele aanpassing was natuurlijk om links te rijden! Nog een probleempje: die dag was de London Marathon, dus het was superdruk in en rond Londen. Niet echt slim van ons, we wisten dat niet op voorhand! Nadat we ons wat hadden geïnstalleerd in ons hotel (Ibis Styles), gingen we naar Camden Market en Camden Locks, dat is een heel gezellig martkje, waar ze heel veel verschillende standjes hebben met vooral kleding en food. Hier heb ik niets gekocht, waar ik achteraf wel spijt van had. Heel gezellig! Dan gingen we echt naar hartje Londen, waar we Picadilly Circus zagen (grote lichtreclames) en de M&M-store bezochten - en natuurlijk een zakje M&M's meebrachten ;) - op Leicester Square. We passeerden de Big Ben en Trafalgar Square, en we aten in de Wagamama met zicht op de London Eye. Een superleuke eerste dag!
Calais

Op de boot

Krijtrotsen in Dover

Ons hotel

Camden Market


Zo cool, dit is de gevel van een schoenenwinkel! Zo waren er veel gevels naast elkaar, met vanalles erop.



M&M-store

Natuurlijk een échte rode telefooncel ;)


Trafalgar Square & London Eye

Chanel was here!? Haha, dit staat op elke lantaarnpaal in Londen ;)

Big Ben

London Eye

Houses of Parliament & Big Ben

London Eye, Big Ben, Houses of Parliament

Maandag 14 april
We startten de dag weer met de Big Ben, waarna Westminster Abbey passeerden. Tegen de middag gingen we naar Buckingham Palace, want om half 12 vond de Aflossing van de Wacht (Changing of the Guard) plaats, wat wel heel indrukwekkend was om te zien! Dan wandelden we door Green Park en Hide Park, en gingen we naar Harrods - een héél grote winkel/winkelcentrum met allerlei luxe merken, het ziet er echt heel luxueus uit! Daarna bezochten we het Natural History Museum en het Science Museum, wat ook wel erg leuk was - de meeste museums zijn gratis in Londen, en er zaten echt wel wat indrukwekkende dingen tussen. 
Daarna gingen we terug naar het hotel - want we waren allemaal erg moe -, en aten daar. Om 20 uur zijn we dan terug gegaan naar London city om London by night te zien - we hebben o.a. Covent Garden, Picadilly Circus en China Town gezien. 
Aflossing van de Wacht

Buckingham Palace

TOPSHOP!

Harrods & Underground

Dinsdag 15 april
In de voormiddag hebben we eigenlijk niet veel gedaan. Omdat we de kaartjes van Madame Tussauds en de London Eye nog moesten gaan halen, deden de jongens dat, en terwijl gingen de meisjes (mijn mama en ik) wat rondwandelen op Oxford Street. We waren van plan om te starten met Madame Tussauds, maar omdat dat écht heel erg lang aanschuiven was (meer dan 2 uur), besloten we om dat in de namiddag te doen. Dus gingen we terug naar Oxford Street, waar mijn mama en ik nu de tijd hadden om te shoppen in de Primark! Ondertussen gingen de jongens naar het British Museum. 
Daarna was het al 2 uur dus aten we snel een broodje, waarna we begonnen aan de aanschuifrij bij de London Eye. Eigenlijk viel die rij wel mee, we waren ongeveer 3 kwartier kwijt met het aanschuiven. Ik vond de London Eye echt super om te doen, het is écht heel erg hoog - dus stiekem was het ook wel eng. Daarna zijn we teruggegaan naar Madame Tussauds, waar we nu véél minder lang moesten aanschuiven (nog altijd wel een uur, maar toch). Ik vond dat wel leuk om te doen, sommige 'beelden' leken gewoon zo echt! Ook was er een 4D-film en een ride.
Om onze dag af te sluiten wandelden we nog even over Oxford Street en gingen we eten bij Pizza Hut.
The London Eye

Aanschuiven voor de London Eye

Aanschuiven voor de London Eye

Vanuit de London Eye 
Vanuit de London Eye

Madame Tussauds - Leonardo Di Caprio

Madame Tussauds - One Direction

Madame Tussauds - Marilyn Monroe

Woensdag 16 april
Onze laatste (halve) dag in Londen, die namiddag vertrokken we weer naar huis. Toch hebben we nog veel gedaan! Eerst zijn we over de Tower Bridge gelopen. Daarna hebben we nog wat gewandeld rond de Tower & Tower Bridge, en dan hebben we een échte oude, rode bus genomen naar St. Pauls Cathedral. Daarna zijn we over de Millenium Bridge naar Tate Modern gestapt - ons doel was om een Picasso, een Dali en een Warhol te vinden. Jammer genoeg was Warhol er niet meer, maar er hingen best veel Picasso's! Daarna zijn we met de boot naar Greenwich gevaren, want we moesten een foto hebben op de nulmeridiaan ;) 
Toen zat ons verblijf in Londen erop, en reden we met de auto terug naar Dover, waar we om 8 uur de boot namen, weer naar Calais. Dan reden we van Calais naar huis, om dan om half 2 Belgische tijd supermoe in ons eigen bedje te kruipen.

Tower Bridge

Op het nulpunt in Greenwich!

Krijtrotsen in Dover

Ik denk wel dat we het grootste deel van het leuke en interessante Londen gezien hebben, we hebben veel verschillende indrukken gehad en ik denk dat ik nu wel een goed beeld van Londen heb. Ik vond het echt een geweldig tripje, het waren 4 fantastische, maar ook heel vermoeiende dagen waarop ik héél veel heb gezien. Ik ga nu nog lekker uitrusten van de reis :) Ik hoop trouwens dat jullie dit niet te saai vonden, aangezien het wel lange blokken tekst waren... Bedankt als je dat allemaal gelezen hebt ;) 

LONDEN VOOR MIJ - Wat is me opgevallen?
♥ Veel joggers
♥ Veel meisjes met legging als broek - het viel écht op!
♥ De metro is hét vervoermiddel
♥ Londen heeft veel verschillende wijken
♥ Hele uitgestrekte stad
♥ Veel en verschillende mensen - ook echt vreemde mensen. Maar écht vreemd.
♥ Veel rode bussen en taxi's (cabs)
♥ Veel coffeeshops (Costa & Starbucks) - maar echt superveel.
♥ Er waren heel veel openbare toiletten, die heel proper waren, en gratis!
♥ Veel mensen lopen rond op sportschoenen
♥ Druk - of course in een wereldstad :)
♥ Verschrikkelijke aanschuifrijen aan de beroemdste attracties, die ook nog eens duur waren
♥ De meeste museums zijn gratis
♥ Superlekker, écht Engels ontbijt in hotel - met bonen, worstjes, toast en een soort superlekkere aardappelen met een krokant laagje eromheen, geen idee hoe dat heet.

SHOPLOG
Ik heb helemaal niet zo veel geshopt in Londen, we hebben vooral dingen bezocht enzo, maar toch zijn we heel even in de Primark binnengeweest - 2 uurtjes ofzo. De Primark op Oxford Street os echt geweldig - helemaal niet zo druk, héél ordelijk voor een Primark en 4 grote verdiepingen. Zalig.
In de M&M-store kochten we - of course - een zakje M&M's. Ik heb ze herontdekt & ben verslaafd!




Cute bag - £4


Coral shoes - £3


Black top with lace - £2,50



Light jeans shorts - £5



Tropical shorts - £3



Printed loosy pants - £9

Q: Zijn jullie al eens in Londen geweest?
Liefs, Amber ♥

Alle foto's in dit artikel zijn zelf gemaakt.

No comments:

Post a Comment