Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

COLUMN | Get ready for summer #1 - zonnebrillen ♥

Een nieuw column van Elien!
Hey!
Over enkele weken is het zover, de zomer! We kijken er allemaal al heel lang naar uit, en daarom leek het me leuk om de komende weken columns met tips voor de zomer te maken.  Met andere woorden, ik ga jullie helemaal klaarmaken voor de zomer! En beginnen doe ik met de zonnebrillen! De komende weken zal ik dan een aantal looks beschrijven/kapsels tonen/ ...
Ook zal ik op mijn eigen blog beautytips van deze reeks posten. Waarom niet hier? Ta, het zijn FASHION columns dus ik vond dat minder gepast. Maar dus als jullie de volledige reeks willen zien, kan je altijd op cookiesandlouboutins terecht! Oh ja, ik moest deze reeks ook nog een naam geven, en dan leek mij: 'Get ready for summer' wel gepast :)
Bon, zoals ik al zei, beginnen doen we met ZONNEBRILLEN.
Benieuwd? lees meer! ♥


Die zonnebrillen toch hé! Heel erg modieus hoor, maar welke past nu het best bij mij? In de zomer moet je echt wel de perfecte zonnebril vinden. Het gaat er niet alleen om welke je mooi vind, maar hij moet ook nog goed staan bij de vorm van je gezicht, de kleur moet matchen bij je haar en bij je tint huid, en hij moet ook nog eens een goede bescherming voor je ogen zijn! Wat is dat zeg, zoveel waar je op moet letten, en dan nog bij zo'n belangrijk item tijdens de zomer...  Ik dacht wel dat jullie daarbij mijn hulp konden gebruiken, dus maakte ik een column over de perfecte zonnebril voor jou!

♥♥♥

fabulous sunglasses.♥


Welke zonnebril past bij jou?

♥♥♥

1) Rond gezicht
Koop dan zeker geen ronde zonnebril! Ze zijn heel erg in de mode, maar toch, hoe graag je hem ook wilt kopen, je doet het best niet. Ik denk wel dat het voor zich spreekt, een ronde zonnebril met een rond gezicht... Dat is een beetje teveel van het goede he! :) Je zoekt je beter een rechthoekig modelletje uit. But no worries, deze zijn bijna altijd in de mode!


 

2) Ovaal gezicht
Dan heb jij geluk zeg! Bij een ovaal gezicht past zo ongeveer elke zonnebril! Je kan echt alle modellen kopen! Vind je die ronde brillen die in de mode zijn mooi? Kopen is de boodschap! Jij kan echt van geluk spreken, niet iedereen heeft het zo makkelijk :) 

3) Diamantvormig gezicht
Weet je niet wat dat wil zeggen? Wel, uit de naam kan je al afleiden dat je gezicht  een vorm als een diamant heeft, wat wil zeggen dat je een smalle kin en voorhoofd hebt, maar een iets wat bredere kaaklijn. Dan kies je best voor een bril die je voorhoofd optisch breder doet maken. Welke bril doet dit? Een bril die van boven recht is en glazen die vanonder een ronde vorm hebben, de typische Ray-ban modelletjes dus! (een Aviator of een Wayfarer)



4) Hoekig gezicht
Dan heb je 2 mogelijkheden:  Ofwel heb je een hoekig en vierkant gezicht ofwel een hoekig en lang gezicht.
Bij een hoekig+vierkant gezicht zijn je voorhoofd en kaaklijn ongeveer even lang. De ideale bril voor jouw is dan een bril met ronde lijnen en best geen te brede monturen (of nog beter: geen montuur). Door voor een dun montuur te kiezen vermijd je dat je je gezicht breder maakt, en maak je het dus langer.


Heb je dan een hoekig+lang gezicht, dan is je gezicht langer dan het breed is. Je hebt dus waarschijnlijk een smal gezicht. Je kiest dan best voor een groot montuur zodat het het centraal deel van je gezicht bedekt.  Een voorbeeldje zijn grote ronde glazen (die nu écht wel in de mode zijn).

♥♥♥

Zo, dit waren de tips! Hopenlijk heb jij jouw modelletje gevonden! Maar niet alleen het model is zeer belangrijk, ook de kleur! Bij een iets blekere huid passen namelijk andere kleuren dan bij een gebruinde huid. 

Voor de blekere huid
 Je kiest best voor een zachte kleur. Door voor afstekende kleuren (zoals zwart) te kiezen, lijkt jouw huid nog lichter, en dat wil je niet, toch? Felrood of oranje kan wel echt zeer mooi bij jou passen! 

Voor de donkere huid
Bij een donkere huid vind ik de zachte kleuren (pastel etc.) ook zeer mooi! Maar ook goud en zilver staan je enorm! En ook de felle kleuren laten je schitteren. Kortom: Bij jouw tint van huid
past zo ongeveer elke kleur! Zelfs zwart of andere donkere tinten. 

♥♥♥
 Nog 1 gouden regel: Als je van plan bent om een zonnebril te kopen, vergeet geen vriendin mee te brengen! Het is heel belangrijk dat je de mening van een ander ook eens hoort. Als je een bepaald soort bril zo mooi vind dat je er zelfs (bijna) verliefd op bent, dan heb je meestal geen interesse meer voor andere modelletjes. En misschien staan de andere modelletjes jou net beter! Daarom is het dus belangrijk dat je de mening van een ander ook eens onder ogen ziet, en wie kan dat beter zijn dan jouw beste vriendin? Let's shop till you drop, ladies!

♥♥♥

Dan heb ik nu nog mijn favoriete zonnebrillen voor jullie! 
*AVIATOR - Zonnebril - Blauw/groen by Zalando €159,95


Lunettes de soleil combinées
* Roze zonnebril  by Mango - €19,99
Lunettes de soleil combinées
* Blauwe zonnebril by Mango - €19,99

Afbeelding 1 van ZONNEBRIL MET RONDE GLAZEN van Zara
* Blauwe zonnebril met ronde glazen by Zara - €19,95

* Zonnebril ronde glazen & gouden detail by H&M - €6,95


♥♥♥


Wat vinden jullie van de zonnebrillen de komende zomer?
xoxo Elien 

No comments:

Post a Comment