Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

REVIEW | Nieuwe producten van NUXE Paris ♥

Hi!
Van de online apotheek Viata.be kreeg ik onlangs een heel erg leuk pakket. Een doos vol heerlijke verzorgingsproducten die ik heb gereviewd! Ik kreeg de 'Huile Prodigieuse', een nieuw product waar je trouwens nu ook reclamefilmpjes van ziet op tv, samen met een reinigingslotion en nog een hele reeks testers. Het heeft even geduurd, maar nu heb ik een goede mening kunnen vormen over alle producten! Lees je mee? <3





Ik kreeg alle producten toegestuurd van Viata.be in deze grote doos - die heel erg licht woog, omdat hij bijna vol zat met luchtkussens. Heel fijn, zo weet je zeker dat alles heel aankomt!

Viata is een Belgische, online apotheek, die heel veel verzorgingsproducten verkoopt voor van alles en nog wat. Van zonbescherming tot voetencrème, van medicijnen tegen snurken tot medicijnen tegen de haaruitval, je vindt er echt heel veel verschillende producten voor heel veel verschillende klachten.
Als je besteld voor 18u, heb je het de volgende dag in huis. Zo hoef je nooit lang te wachten let het behandelen van jouw klacht, wat het ook mag zijn! 
Nu geldt er ook een kortingsactie: je krijgt 20% korting op het hele Nuxe-gamma. Dus lijkt één van de producten die ik in dit artikel review je zo fijn, kan je het met korting inslaan :)


Tussen al die luchtkussens vond ik dit zakje van Nuxe. Dit was het leukste deel - hier zaten alle goodies in! Een beetje gekreukeld door de reis, maar daar kan ik wel mee leven :) Zijn jullie klaar voor een hele reeks mini-reviews van een aantal Nuxe-producten? Ready, set, go!

♥ ♥ ♥

My Beauty Kit 



'My Beauty Kit', een setje van 2 mini gezichtscrèmes - Nuxellence Jeunesse en Crème Prodigieuse.


My Beauty Kit - Nuxellence Jeunesse gezichtscrème - 'Verzorging voor een stralende, jonge huid'
Deze crème vind ik de fijnste van de twee in de MBK. De structuur is heel luchtig en redelijk dun, dus het is makkelijk uit te smeren en niet te vet. Daardoor trekt hij ook snel in, wat ik heel fijn vind! Je kan hem gebruiken als dag- en als nachtcrème, maar ik vind hem vooral als dagcrème het fijnst, vanwege de substantie. De geur vind ik heel lekker, het ruikt een beetje naar Zwitsal, en het heeft een bruinrozige kleur. Hij maakt mijn huid strakker en gladder, zonder trekkerig of onaangenaam te voelen. 


My Beauty Kit - Crème Prodigieuse - 'Verkwikkend en hydraterend'
Deze crème is dan weer veel dikker, het is niet echt zoals een body butter ofzo, maar toch is de substantie dikker dan die van de vorige crème. Desondanks de dikte trekt hij wel redelijk snel in. Deze crème is voedender dan de Nuxellence Jeunesse, dus eerder geschikt als nachtcrème. Ik houd niet van een plakkerig gezicht de hele dag door! De geur is aangenaam, maar de kleur is een beetje vreemd, namelijk vaal, lichtgeel. 's Morgens voelt mijn gezicht soepel aan, en niet droog of trekkerig, alleen nog een klein beetje vet op de plaatsen waar mijn gezicht snel vet wordt.

♥ ♥ ♥

Lotion Tonique Douce


Van deze reinigingslotion kreeg ik een full-size - of het is toch zeker geen mini. Ik heb nog nooit eerder een reinigingslotion of -tonic gehad, maar ik ben overtuigd. Ten eerste ruikt het al heerlijk, want er zitten rozenblaadjes in. Nog een voordeel: er zitten geen parabenen of alcohol in, dus het is sowieso al heel mild voor je huid. Ik heb dit product opgenomen in mijn avondritueel, want ik hou van dit product. 's Avonds doe je de lotion op een wattenschijfje, wrijf je het wat over je gezicht. 's Nachts trekt de lotion in en 's ochtends heb je een héérlijk zachte huid. Mijn gezicht voelt niet vet aan, en is lekker fris en soepel. Perfect om de dag mee te starten!


♥ ♥ ♥

I Love Huile Prodigieuse


Deze olie kan je voor verschillende dingen gebruiken: als haarmasker, als oppepper voor je haarpuntjes, als gezichtscrème of als bodylotion. Leuk, zo'n multifunctioneel product!
De verpakking van het product vind ik al héél mooi en sierlijk, met die gouden dop en het meisje erop. Er staat verder ook geen informatie over het product op - wat jammer kan zijn, maar het maakt de buitenkant meteen veel mooier. Op de site van Viata heeft men ook een artikel geschreven over deze olie, klik hier om dat te lezen.


Als haarmasker of oppepper voor doffe puntjes
Je kan deze olie onder andere gebruiken om je puntjes een oppepper te geven. Je moet wel oppassen dat je zeker niet teveel neemt, anders ziet het er snel vet uit. En dan nog, ik merk niet zo'n groot verschil. Als haarmasker vind ik het zeker wél heel fijn! Je spuit het 's avonds in je haar, 's ochtends douche je en dan is je haar heerlijk zacht, luchtig en glanzend. Het ziet er mooi en gezond uit!  


Als gezichtscrème of bodylotion
Sowieso is het een rare substantie, olie, om op je gezicht of lichaam te smeren. Maar voeden doet het wel! Persoonlijk vind ik het voor mijn gezicht iets te vet, je moet niet teveel nemen en het heel goed verspreiden. Als bodylotion vind ik het een heel fijn product! Het trekt snel in, heeft een aangename geur en je huid wordt er heerlijk zacht van. Het ziet er ook gezond en gehydrateerd uit!


♥ ♥ ♥


Dan kreeg ik ook nog een hele hoop samples! Ik kreeg  8 samples, 4 van elke 'lijn'. Een lijn voor de droge en gevoelige huid, en ééntje voor de normale of iets vettere huid.


Voor de gemengde en vette huid




* Aroma-Perfection reinigende lotion
Dit is een lotion, dus het ziet eruit als een soort 'water'. Volgens de verpakking doet de reinigingslotion de poriën samentrekken en dat het matteert. Eerst ruikt de vloeistof aangenaam, maar eens het op je gezicht zit, wordt de geur een beetje chemisch. Als de lotion er dan op zit, prikt het een beetje - maar zolang het een beetje blijft is het voor mij een gevoel van: het werkt! Het trekt snel in en maakt mijn huid lekker zacht. Ook matteert het inderdaad, maar niet heel erg indrukwekkend. Fijn product, maar ik ben niet heel enthousiast.



* Aroma-Perfection masker
Een maskertje, altijd fijn. Dit maskertje heeft een scrub-achtige substantie, ziet er niet echt smakelijk uit. Doordat de structuur wat brokkelig is, is het moeilijk aan te brengen. Ik had ook zeker al het product in de sample nodig. Het belooft te exfoliëren (vraag me niet wat dat betekent) en verhelderen. Klinkt goed! Op mijn huid tintelt het een beetje, ik voel het zitten, maar het prikt niet. Geen onaangenaam gevoel! Nadat ik het masker heb afgewassen, voelde mijn gezicht zacht aan, het zag er mooi en gezond uit! Je zag ook minder rode vlekjes. Nu moet je er wel rekening mee houden dat ik dit masker eenmalig heb gebruikt, normaal is het bedoeld voor 1 à 2 x per week te gebruiken. Fijn product!


* Aroma-Perfection reinigingsgel
Deze reinigingsgel belooft de poriën te reinigen en overtollig talg te verwijderen. Dat klinkt goed tegen de onzuiverheden! De geur is aangenaam en het is een fijne substantie. Ik heb met deze sample ongeveer 3 keer mijn gezicht kunnen wassen, en ik ben heel tevreden over deze reiniger! Hij maakt mijn huid goed schoon, er komt veel viezigheid vanaf. Mijn huid is soepel, helemaal niet vet - een beetje trekkerig zelfs - en heel zacht. Deze zou ik best wel in full size willen!


* Aroma-Perfection Anti-imperfections
Dit vind ik het fijnste product van deze lijn! Het is een soort serum tegen de roodheden en onzuiverheden. Het belooft de poriën te doen samentrekken en te hydrateren. Het is een hele dunne substantie, en de geur is niet echt aangenaam, daarom zou ik aanraden het 's avonds aan te brengen. 's Ochtends is de geur volledig weg, is mijn gezicht heel zacht en gehydrateerd. Ik heb het gevoel dat dit serum perfect is voor mijn huidtype, maar niet als je een hele droge of een hele vette huid hebt.

Voor de droge en gevoelige huid


Deze lijn is niet echt geschikt voor mijn huidtype, hoewel mijn huid ook niet echt vet is. Deze lijn is echt voor mensen met een hele gevoelige en kwetsbare huid, die andere meer voor de normale of iets vettere huid. Ik heb hiervan eerst de dagcrème getest, maar ik had meteen door dat die echt té voedend en té vet was voor mijn huid. Het masker is dan weer bedoeld voor droge tot normale huid, dus ik dacht dat ik die wel kon proberen. 



* Crème Fraîche de Beauté masker
Het belooft te verkwikken en te ontspannen, en het is bedoeld voor alle huidtypes. Nu vind ik het eigenlijk meer geschikt voor de droge huid, net zoals de dagcrème. De substantie is heel dun voor een masker, zoals je op de foto ziet, het is meer een crème. De geur is lekker fris, en na het afwassen van het masker voelt mijn huid ook fris aan, maar wel nogal vet. Zoals ik al zei: met een droge huid is dit een fijn masker denk ik, maar niet voor de normale tot vette huid. Dit geldt ook voor de 'Crème Fraîche de Beauté crème'.

♥ ♥ ♥



Algemeen:
Alle samples zijn op plantaardige basis, dat merk je ook in de geur. Alles ruikt nogal plantaardig, maar daarom niet onaangenaam! Ik vind die natuurlijke, frisse geur wel fijn. Na het uitgebreid testen van deze producten is mijn huid lekker fris, verzorgd, zacht en stralend - je kan dus wel zeggen dat ik heel erg te spreken ben over deze producten! Ik heb de reinigingslotion opgenomen in mijn avondroutine, de Nuxellence Jeunesse crème gebruik ik elke ochtend en de olie gebruik ik af en toe als haarmasker. Tof pakket!
Alle producten zijn van Nuxe Paris en komen van Viata.be.

Dàt was een lekker lang artikel, toch? Mijn langste ooit geschreven, denk ik! Hopelijk vonden jullie het toch een beetje leuk :) Tot morgen!
Liefs, Amber <3

P.S.: Vandaag verjaart mijn beste vriendin! Dus Emma: Gelukkige verjaardag hé, ik hou van je ♥

No comments:

Post a Comment