Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

Let's customize #4 | Your old shirts ♥

Hi!
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een 'Let's customize' deed voor jullie. Hier kan je de eerste, tweede en derde versie zien, als je die misschien ook wil lezen. Vandaag ga ik het hebben over hoe je een oud topje/T-shirt kan omtoveren tot een kledingstuk dat helemaal fashionable en perfect voor de zomer is! <3

Je kan zelf kiezen hoe de maat is van je topje/shirt waarmee je aan de slag wil gaan. Je kan gaan voor een iets oversized model (misschien een oude T-shirt van je broer?), of gewoon een topje of T-shirt van jezelf dat je nog wel past, maar dat je niet meer mooi vind. Te saai, bijvoorbeeld. We gaan dat saaie item customizen!

1) Cut it off 
De eerste - en makkelijkste - manier is om gewoon je shirtje af te knippen om er een croptop van te maken. Je kan helemaal zelf kiezen hoe kort je hem maakt! Let er wel op dat je het niet meteen té kort doet, je kan beter eerst een klein strookje eraf knippen en dan eventueel nog een strookje, maar niet teveel in 1 keer. Als je dan je shirt wat korter hebt geknipt, hoef je het niet persé om te slagen en te naaien, ik vind het juist leuk dat het een beetje rafelig en gekruld wordt! Naast de onderkant kan je ook de mouwen afknippen van je shirt, zodat het een topje wordt. Je kan zelfs van een T-shirt met lange mouwen de mouwen eraf knippen, en dan kan je met de mouwen eventueel nog een andere DIY doen!



2) Cut it out
Cut-outs zijn nog steeds heel fashionable deze zomer. En daarbij ook lekker luchtig als het wat warmer wordt - zo wordt je lichaam een beetje verlucht :) Je kan makkelijk cut-outs maken in een topje bijvoorbeeld, en je kan helemaal kiezen waar. Zoals ik, aan je nek ongeveer, of in je taille. Er zijn heel veel opties, het is maar net wat jij mooi vindt!




3) Borstzakje
Dit heb ik zelf niet gedaan, maar het lijkt me wel heel erg leuk! Ik had al een idee, maar moet het nog uitwerken. Je kan op je (eventueel afgeknipte of ge-cut-out-e) shirt een borstzakje maken. Het hoeft geen echt zakje te zijn, je kan ook gewoon een lapje stof op je shirt naaien. Ik had het idee om op m'n zwarte croptop (die T-shirt die ik afgeknipt heb dus) een wit borstzakje te maken en daarop een tekst schrijven, zoals 'Mermaid.' ofzo, dat leek me wel mooi. Maar dat moet ik dus nog even gaan uitwerken. 



4) Print it!
Je kan met textielstift een tekst/print/patroon naar keuze op je shirtje maken. Ik had geen textielstiften in huis, en met alcoholstiften gaat het ook gewoon hoor! Ik had in deze Polyvore Friday een superleuk topje verwerkt, en dat heb ik een soort van nagemaakt. Ik vind het best goed gelukt, en het is mijn favoriet geworden!


Gaan jullie ook zoiets maken en je oude shirts en nieuw leven geven?
Liefs, Amber <3

No comments:

Post a Comment