Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

DIY | Pennenbakjes ♥

Ja hoor, het is weer tijd voor een DIY! Ik doe ze niet zo veel, maar ik vind het wel superleuk om te doen. En nu heb ik er tijd voor! Vandaag ga ik een manier uitleggen hoe je mooi én handig je pennen, potloden, stiften etc. kan opbergen. Ik vind het leuk! Lees je mee? <3


What do you need?
* Een aantal lege, glazen potten, bijvoorbeeld van confituur, choco, spaghettisaus, ... Ze hoeven niet even groot te zijn of dezelfde vorm te hebben, it's up to you!
* Eventueel lijm waarmee je glas kan lijmen
* Gekleurd papier met een patroontje
* Een zwarte fineliner

What do you have to do?
Het eerste wat je gaat doen is alle potten goed uitwassen. Dit kan je doen door de wasbak te vullen door warm water, wat schoonmaakmiddel erin doen en even laten weken. Hiermee haal je ook de papiertjes die erop plakken eraf! Gewoon even laten weken en wegkrabben. Dan droog je ze af en je hebt de basis al!




Dan wou ik de potten aan elkaar lijmen. Ik wou de twee dikste ronde potten aan elkaar lijmen, en de dunnere ronde pot er op (zoals een soort piramide, snap je?) en de andere twee kleinere potjes op elkaar. Ik had lijm gekocht in de Action die beloofde glas te kunnen lijmen - dat deed het dus niet. Dan heb ik ze maar gewoon naast elkaar gezet, ook leuk!


Nu kan je je potten vullen met al je schrijfgerei. Ik heb vijf potten - eentje met pennen en potloden, eentje met kleurpotloden, eentje met fineliners, eentje met markeerstiften en eentje met viltstiften. Dit ziet er al erg vrolijk uit, maar er komt meer!


Nu ga je je papier met patroontje erbij pakken. Ik heb een soort 'label'vorm geknipt uit de papiertjes, dat vond ik er wel leuk uitzien! 



Dan heb ik met een zwarte fineliner op elk labeltje geschreven wat er in die pot hoort te zitten. Ziet er niet alleen leuk uit, het is nog handig ook!


Het enige wat je nu nog hoeft te doen is de labels op de juiste pot plakken. Et voilà, jouw bureau ziet er in één klap veel vrolijker uit en al je pennen, stiften en potloden hebben een mooi plaatsje gekregen. 



Gaan jullie deze DIY ook doen?
Liefs, Amber <3

2 comments:

  1. Heel leuk en handig :-D

    xoxo
    www.its-dash.com

    ReplyDelete
  2. Wat zijn die jars toch handig he, je kunt ze echt overal voor gebruiken!

    ReplyDelete