Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

REVIEW | Dove intensive nourishment voedende body butter ♥

Hee allemaal!
Vooral in de winter, maar soms ook wel in de zomer, ziet de huid van mijn benen en armen er heel droog uit - en dat zijn ze ook. Droog en schilferig, absoluut géén fijn gevoel! Een voedende body butter zou alles moeten goedmaken, dus ik gaf de 'Dove intensive nourishment voedende body butter voor extra droge huid' een kans. Lees mee als je wil weten wat ik ervan vind! ♥

Body butters zijn eigenlijk dikkere en voedendere body lotions, dus voor als je iets meer verzorging en hydratatie nodig hebt. Persoonlijk gebruik ik in de zomer liever body lotion, ik vind body butter meer iets voor in de winter, maar oké. 


De geur van deze body butter vind ik erg lekker, maar ook weer winters. Het is een warme geur, niet echt fris ofzo. Een bloemige/kruidige geur, mijn oma zei dat het haar aan waterlelies deed denken, maar dan met een warme ondertoon.


De verpakking vind ik zelf wel fijn, zo'n grote pot waar je met je handen in kan, maar het is natuurlijk niet zo hygiënisch. Er komen sneller bacteriën in, waardoor de crème minder lang goed is. Maar het heeft ook z'n voordelen: je kan nemen hoeveel je nodig hebt, zodat je geen product verspilt. Eigenlijk zie je dit soort verpakking bij de meeste body butters, maar ik wou het toch even melden.


De crème smeert heel fijn uit, hij is lekker zacht en romig van structuur, en ook weer niet té dik. Als je hem ingemasseerd hebt, ziet het er meteen soepel uit, met een gezonde gloed. Er blijft wel een olieachtig laagje over, dat nog een beetje plakt. Daarom breng ik hem liever 's avonds aan, anders krijg je je jeans écht niet aan. Als de body butter 's avonds aanbrengt, is hij 's ochtends heel mooi ingetrokken en ziet je huid er soepel en gehydrateerd uit, net wat ik wil!


Dus, over het algemeen ben ik tevreden over deze body butter, hoewel ik het niet echt geschikt vind voor deze tijd van het jaar. In de winter haal ik hem weer boven en dan ga ik hem zeker met veel plezier gebruiken!


Dove intensive nourishment voedende body butter voor extra droge huid, te koop bij de drogist, rond de €7,50 voor 250 ml.

Liefs, Amber ♥

No comments:

Post a Comment