Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

DIY | kommetjes van platen ♥

Kommetjes en bakjes kan je nooit genoeg hebben, toch? Ik heb echt een zwak voor leuke kommetjes, als ik ze ergens zie moet ik ze kopen. En je kan er zoveel kanten mee uit! Je kan zo ongeveer alles opbergen in kommetjes. En het ziet er zo leuk uit! Wist je dat je van oude platen (ook wel lp-platen genoemd) leuke kommetjes kan maken? Het ziet er zo tof uit en het is té simpel. Lees je mee?
Toen ik een week bij mijn oma ging logeren, hebben we héél veel leuke DIY's gedaan, en dit is er eentje van. Het enige wat je nodig hebt zijn oude lp-platen (in de kringloopwinkel heb je bérgen, en meestal zijn ze minder dan een halve euro per stuk. Let ook een beetje op het midden, want dat blijf je natuurlijk zien.), twee kommen die in elkaar passen (dus de ene wat groter dan de ander) en een oven. That's it!



Hier waar ik de DIY gevonden heb; in een handig boek uit de Action.

STAP 1 ~ Verwarm je oven voor op 105°C.

STAP 2 ~ Neem je plaat en leg hem op een potje dat tegen de hitte kan. Zet dit in de oven als hij voorverwarmd is.

STAP 3 ~ Na 10 minuten is het zwarte van de plaat een beetje gesmolten, zodat je het kan vervormen. Nu zijn er twee opties, oftewel zet je er een andere pot over, om een 'losser' resultaat te krijgen, oftewel doe je ovenhandschoenen aan en vorm je het kommetje zoals je zelf wilt. Ik heb het allebei geprobeerd, maar ben er nog niet uit wat ik nu het mooiste vind!

STAP 4 ~ Laar afkoelen en leg er de spulletjes in die je ergens kwijt wilt! Bijvoorbeeld fruit, een plantje, washi tape, of de spullen die je snel kan nemen als je de deur uit gaat, noem maar op.

Nu nog even de foto-tutorial... :) 





... dit is met een kom erover gezet ... 

... en dit is als ik het zelf vervormde. Zo kan je de kom maken zoals jij hem wil!



Leuk, toch? Ik ben heel blij met het resultaat en heb de kommetjes al in gebruik!


Ga jij deze DIY proberen?
Liefs, Amber ♥

No comments:

Post a Comment