Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

10 redenen waarom je van de herfst moet houden ♥

Tja, we kunnen er niet onderuit: de zomer is nu écht gedaan. We merken het aan de regen, de temperatuur, aan de natuur, aan het feit dat school terug begonnen is; het wordt herfst. Ik vind het ook heel jammer dat de zomer gedaan is, gedaan met vakantie, lekker niets doen of juist doen waar je zin in hebt. Maar stiekem heb ik ook wel zin in de herfst... In deze post vind je 10 redenen waarom ik van de herfst hou! ♥
Hi...

1) Lange boswandelingen
Hoe leuk is het om op een koude herfstdag met een lekker warme jas en een dikke sjaal een verfrissend wandelingetje te maken? Adem de gezonde, frisse lucht in en je voelt je helemaal happy. Oh, en je kan hele mooie foto's schieten tijdens een boswandeling! Onderweg gooi je wat bladeren in de lucht of rust je even uit op een omgevallen boom, ik kan er zo van genieten.

Untitled

2) Onesie + thee/chocolademelk
Gezellig binnen zitten in je onesie (trouwens echt een musthave voor deze herfst/winter!) voor de tv, een filmpje kijken. Maak voor jezelf een heerlijk kopje thee en genieten maar! Oh, trouwens; warme chocolademelk kan ook heerlijk zijn, als je dat liever drinkt dan thee. Iets ongezonder, maar het mag want je buik zit verstopt onder een dikke onesie, haha!

Marshmallows

3) Regen
Huh? Jep, regen. Ookal houd ik ook ontzettend veel van de zon, regen kan ook best gezellig zijn! Zeker als je - zoals ik - een dakraam op je kamer hebt en je in slaap kan vallen met het getokkel van de regen, is het heerlijk. Stel je voor: het regent pijpestelen en jij zit gezellig binnen! Maar ook als je buiten bent vind ik regen wel eens leuk (nee, níét als ik net aan het fietsen ben ofzo), gewoon eens even gedachten op nul en in de regen staan. Daarna neem je een lekker warme douche, heerlijk! Probeer maar eens, werkt ontspannend!

Untitled

4) De mooie natuur
In de herfst verandert de hele natuur; vooral in het bos is het prachtig. Op de grond ligt een tapijt van roodbruine bladeren, en aan de bomen hangen nog rode, bruine, gele of verdwaalde groene blaadjes. Paddestoelen zie je overal, en dan heb ik het nog niet eens over die frisse, gezonde lucht gehad die in het bos hangt na een fikse regenbui in de herfst. God, wat klinkt dit poëtisch.

Cold Coffee | via Tumblr

5) Gezelligheid
Herfst staat gelijk aan gezelligheid, vind ik. Gezellig computeren of tv kijken onder een dekentje met een kopje thee, terwijl je een pompoen-geurkaars laat branden. Een tijdje later ruikt je kamer lekker 'herfsterig' en ben je helemaal zen!

make your room a happy place

6) Sinterklaas
Yup, herfst betekent ook Sinterklaas! 6 december is het weer zover, en ik kijk er elk jaar weer even hard naar uit. Cadeautjes krijgen is altijd leuk, haha! Als het Sinterklaas is, komt Kerstmis en oudjaar en Nieuwjaar er ook aan (ookal is dat niet in de herfst maar in de winter), weer iets om naar uit te kijken!


Bron

7) Fashion
Klinkt misschien raar, maar ik kan het uitleggen ;) Bordeauxrood is mijn lievelingskleur, en laat dat nu nét dé herfstkleur bij uitstek zijn! Ook kan ik vanaf dan weer mijn Dr. Martens aan (waarin ik stiekem afschuwelijk lelijke maar wel lekker warme fluffy sokken in aan heb), ik hou van die schoenen! Oh, en natuurlijk: sweater weather! Ik hou echt van sweaters, ze zitten zo comfy en het staat nog eens leuk ook. Ik vind de herfst-fashion altijd zo leuk, dat zul je wel zien in een herfst-fashion-inspiratie-artikel-gedoe. Binnenkort op de blog :)

~

8) Halloween
Zeker niet te vergeten; Halloween! Wij vieren het niet echt, maar het is gewoon zo gezellig om overal gezellig verlichtte huizen te zien. Kaarsjes, pompoenen, heksjes. Bij ons in de buurt wordt er elk jaar een heksentocht georganiseerd, dat is ook echt supergezellig!

Untitled | via Tumblr

9) Koelte
Het warme weer in de zomer kan heerlijk zijn, maar geef toe: de heerlijke koelte in de herfst kan ook goed doen. Gedaan met dat plakkerige lijf van al die zonnecrème, je hoeft je niet meer druk te maken over dat je je moet insmeren of dat je gaat verbranden. De temperaturen zijn weer aangenaam en niet meer verstikkend warm zoals op sommige hete zomerdagen. De wind die met je haren speelt (ookal zo poëtisch, haha), ik hou van het herfstweer.

JennaMoss | Arts & Photography

10) Kamer decoreren
Ik vind het persoonlijk superleuk: ervoor zorgen dat mijn kamer er gezellig uitziet! Ik koop een hele dosis (geur-)kaarsen, maar ook wat andere decoratie zoals kussentjes, fluffy dekentjes, en ander lekker warm zacht spul. Ook kan je pompoenen uithollen en er een gezichtje in snijden en die op je kamer zetten, of heksjes/lampjes ophangen! De mogelijkheden zijn eindeloos, en het is super om in een gerestylede kamer te slapen :)



Oh, en deze afbeelding wou ik ook even met jullie delen (omdat hij er zo schattig uitziet!)
fall quotes | Tumblr

Wat vinden jullie ervan, dat de herfst eraan komt? Leuk of juist niet? Ik ben benieuwd!
Liefs, Amber ♥

Bron afbeeldingen: WeHeartIt, tenzij anders vermeldt

No comments:

Post a Comment