Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

DIY | Shell bracelet ♥

Ik vind armbandjes superleuk, en als je ze zelf maakt is het nog leuker, omdat er dan een verhaal aan vastzit. En het is zo goed als gratis, ook weer een voordeel ;) Toen ik in de zomervakantie aan zee was heb ik wat schelpjes verzamelt, waar ik nu een armbandje mee heb gemaakt. Lees je mee? ♥

Wat heb je nodig?
* Schelpjes zoals diegene die je op de foto's ziet. Geen idee hoe ze heten, maar je vind ze redelijk makkelijk op het strand, als je een beetje goed kijkt.
* Een naald en/of ijzerdraadje
* Elastiek





Wat moet je doen?
* Maak eerst met de naald een gaatje in het midden van de schelpjes. Dit gaat makkelijk hoor, je hoeft niet bang te zijn dat ze breken - dat heb ik maar 1 keer gehad op al die schelpjes. In sommige schelpjes zit al een gaatje, dus dat is al werk gespaard ;)
* Wikkel je ijzerdraadje zoals het voorbeeldje hierboven, je kan ook je naald gebruiken maar ik vond dit fijner. Hiermee rijg je dus de schelpjes aan het elastiek. Je kan de schelpjes allemaal in dezelfde richting aan het armbandje doen, maar ik heb het een beetje at random gedaan.
* Doe dit net zolang je armbandje lang genoeg is. Knoop het (stevig!) vast en tadaa, jouw armbandje is al klaar! 


Negeer de vuile tafel ajb :)


Ik vind het er heel tof uitzien, ik ben blij met mijn armbandje! Het duurde helemaal niet zo lang het te maken, en het zoeken naar schelpjes zelf is stiekem best leuk :) Alleen maar voordelen dus, haha :)
Ga jij deze DIY eens proberen?
Liefs, Amber ♥

1 comment: