Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

5 STUDEERTIPS ♥

Hi!
Voor de Belgen onder ons (geen idee of het ook zo is voor de Nederlanders) komen de examens nu héél dichtbij. Dat hoef ik je natuurlijk niet te vertellen! Het is een hele belangrijke en stressvolle periode, en daarom ga ik jullie in dit artikel at tips geven. Hoe je je het beste kan concentreren, wat je wel en juist niet kan doen. Ik ben geen professional natuurlijk, maar ik heb toch al genoeg ervaring om mijn beste tips te delen. Let's go! ♥

Fresh air
Het is heel belangrijk om je kamer - of waar je ook studeert - goed te verluchten. Je kan je veel beter concentreren in een koelere omgeving, dan dat je in een doffe warmte zit. Als je je raam open hebt gezet, is er ook genoeg zuurstof in de lucht, zodat je hersenen beter functioneren. Zet je raam open, en als je effectief gaat studeren, sluit je beter je raam. Het is nu heel koud buiten, en natuurlijk moeten je handen nog kunnen schrijven en niet verkleumd zijn van de kou!

Clean & cozy
Zorg dat je studeeromgeving vooral rustig en proper is. Doe alle onnodige spullen/decoratie die je kunnen afleiden van je bureau, en maak je bureau meteen ook schoon en stofvrij. Zorg voor een clean uitzicht! Maar té clean is natuurlijk ook niet leuk, daarom kan je je bureau nog gezelliger maken met kaarsjes bijvoorbeeld. Steek een kussentje achter je rug, steek wat kaarsjes aan en open die boeken!
Zorg er ook voor dat je je gsm, laptop en welke andere elektronische gadgets ook, verbant uit je kamer als je studeert. Ik word daardoor heel snel afgeleid, dus mijn tip: niet doen.


Sleep
Slaap is heel belangrijk. Je wil niet doodmoe op je examen aankomen! Zorg ervoor dat je zeker genoeg slaapt, meer als anders. Als je slaapt, slaan je hersenen zogezegd alle informatie die je geleerd hebt, op. Weet zelf hoeveel slaap je nodig hebt om helder te kunnen nadenken de volgende dag. Zorg ook dat je nog ontspant tussen het leren en het slapen, anders kan je gegarandeerd moeilijk in slaap komen.

Organise
Studeer georganiseerd. Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel belang je hecht aan organisatie, maar persoonlijk heb ik er echt nood aan. Ik heb planningen en to-do-lijstjes nodig tijdens het studeren. Zo weet ik perfect hoe ver ik sta, hoeveel ik al geleerd heb en wat ik nog moet doen. Let op: maak wel haalbare to-do-lijstjes, anders kom je nergens. Heb je je to-do-lijstje afgewerkt? Beloon jezelf!

Relax
Ten eerste staat deze tip ervoor dat het wel goedkomt. Als je je goed voorbereid, goed slaapt en eet en gewoon je best doet, komt het echt wel goed. Ten tweede staat deze tip voor pauzes nemen. Dat is echt heel belangrijk! Als je te lang aan een stuk door leert, vermindert je concentratie en onthoud je minder. Neem regelmatig (korte) pauzes waarin je even weg gaat van je studeeromgeving. Je kan bijvoorbeeld even een rondje door te tuin wandelen, of iets eten of drinken.

Als laatste wens ik iedereen heel veel succes! Het lukt wel, doe gewoon je best, meer kan je niet doen. (Dit is ook meteen een oppepper voor mij, haha!)
Liefs, Amber ♥

3 comments:

  1. Wat een leuk artikel , Ik heb deze week ook examens :(
    veel succes met je examens !!
    Liefs Lin <3

    ReplyDelete
  2. Echt een leuk artikel met handige tips :)
    Met welke App heb jij je foto bewerkt?
    Liefs, Helena♥♥♥

    ReplyDelete