Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

DIY | Shell candles ♥

Hi!
Ik heb weer een DIY voor jullie, so excited! Eindelijk :) Ik vind het heel leuk om te maken, maar meestal ben ik óf gewoon te lui, óf ik heb geen inspiratie. Nu wel! Ik keek even op Pinterest wat je kon doen met schelpen (want ik had er nog heel veel van liggen en wou er iets leuks mee maken)... Ik ben best tevreden met het resultaat! Lees je mee? ♥

What do you need?
♥ Een kaars
♥ Een bekertje/potje dat tegen de warmte kan
♥ Enkele grote schelpen
♥ Waxinelichtjes





What do you have to do?
♥ Eerst ga je je kaarsjes uit elkaar halen. Je kan de waxinelichtjes makkelijk uit elkaar halen, je verzamelt net zoveel lonten als je schelpen hebt, en het kaarsvet zelf houd je bij om te smelten. Ik had uiteindelijk drie kleine kaarsjes nodig, omdat ik drie schelpen en dus drie lonten nodig had. 
♥ Zet je lontjes nu in het midden van je schelpen. Kies trouwens schelpen die groot en diep genoeg zijn... 
♥ Nu ga je beginnen met je kaarsjes te smelten! Dit doe ik in een beker die ik boven een grote kaars houd, let er wel op dat je bekertje tegen de hitte kan (liefst geen plastiek, ik spreek uit ervaring).
♥ Als je kaarsvet helemaal gesmolten is, ga je het in de schelpen over de lonten gieten. Laat het genoeg stollen en je bent klaar! Zet je kaarsjes op een leuk plateautje, steek ze aan, leg er een nep-bloemetje bij en tadaa!





  

Ziezo! Een leuke, makkelijke DIY voor als je je een middagje verveelt. En je hebt er nog een leuke kamerdecoratie bij! Kaarsen zijn helemaal perfect voor het seizoen, dus brandt ze maar!
Ga jij deze DIY ook maken?
Liefs, Amber ♥

2 comments: