Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

COLUMN | Antwerpen, modestad ♥

Een nieuwe column van Emma!
Hey!
Het is kerstvakantie en dat betekent ook kerst natuurlijk! Zaterdag deden mijn familie en ik nog wat last-minute kerstinkopen en daarvoor gaan we altijd naar Antwerpen. Niet alleen is het maar 20 minuten rijden van bij mij thuis, het is ook een van mij favoriete steden. Het is echt een supergezellig stad en bij fashionista’s staat deze stad ook bekend als de modestad van België. In deze column laat ik jullie dan ook mijn favoriete shopadresjes zien in Antwerpen. Kijken jullie mee?

Wilde zee
Ik begin mijn shoppingtripje meestal in de Korte Gasthuisstraat want aan het einde van de straat is een grote autoparking, parking Oudaan, waar wij onze auto vaak parkeren. Je kan natuurlijk met de trein naar Antwerpen gaan en dan kom je aan in het centraal station, dicht bij de Meir, maar daar heb ik het verder in deze column nog over. 
De Wilde Zee is een streek in Antwerpen die bestaat uit een aantal straten: Korte Gasthuisstraat, Lombardevest, Schrijnwerkersstraat, Wiegstraat en Groendalstraat. In deze straatjes vind je hele leuke, maar meestal ook iets duurdere winkels als Maison Scotch, Essentiel (niet hun grootste winkel in Antwerpen maar de iets kleinere), Superdry, American Outfitters, R95 … Aanraders zijn ook de prachtige (maar zeker niet goedkope) schoenwinkel Monar en het super schattig Sienna, dit is een boetiekje waar je vooral veel mooie jurkjes en bloesjes vindt. Ze verkopen er merken als Vila maar ook enkele leuke retro merken en nog veel meer. 


Kammenstraat en Nationalestraat
De Kammenstraat en de Nationalestraat zijn beide lange straten en deze kruisen elkaar op een bepaalde plaats. In de nationale straat vind je veel mooie maar ook meestal iets duurdere winkels als Diesel, G-star, Noa Noa,… Een winkel waar ik altijd even stop in de Nationalestraat is Lila Grace. Dit is een superleuke winkel waar ze merken als La Petite Française, Nümph, Renhsen,… verkopen. Ook het vintage interieur van deze winkel is prachtig. In de Nationalestraat bevindt zich ook het bekende Mode Museum of MoMu van Antwerpen. Als je van mode houdt is dit museum zeker een bezoekje waard. In de Kammenstraat vindt je dan weer meer vintage winkels en kleinere boetiekjes. Een winkel die je in deze straat zeker niet mag missen is de Fish&Chips, een winkel vooral gericht op jongeren waar ze merken als Eastpak, Carhartt, Paul Frank, Vans, Maison Scotch, Fred Perry, Adidas, Cheap Monday, Ichi,… verkopen. Je vindt er niet alleen kleding maar ook hippe schoenen van Nike, Adidas, …


Meir
De Meir is de grootste en meest bekende winkelstraat van Antwerpen. In deze straat zijn alle winkels van grote ketens gevestigd zoals H&M, Zara, Forever 21, New Look, River Island, Bershka, Urban Outfitters, Footlocker, Pull and Bear, … Op de Meir vind je ook de stadsfeestzaal, een prachtig oud gebouw dat omgetoverd is tot een winkelcentrum. Als je heel de Meir afloopt en dan nog iets verder kom je bij het centraal station van Antwerpen uit. Dit station is op zich ook al de moeite waard want het is al meerdere malen benoemd tot mooiste station van de wereld! 

Wat zijn jullie favoriete shopadresjes in Antwerpen?
xxx

Emma

No comments:

Post a Comment