Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

NAILPOLISH BATTLE | Hema 824 V.S. Essence 113 do you speak love? ♥

♥ MERRY CHRISTMAS EVERYONE ♥ 
Hi lovelies! ♥
Het is weer tijd voor een nailpolish battle. Deze keer met twee bordeaux nagellakjes. Bordeaux is één van mijn lievelingskleuren, en het is een prachtige kleur voor in de herfst en de winter. Ik heb ondervonden dat de perfecte kleur bordeaux vinden heel moeilijk is - of het is te donker, te rood, er zitten glitters in, ... In het artikel van vandaag vergelijk ik twee nagellakjes en ik deel mijn favoriet! ♥


Puur af te gaan op de verpakking, kies ik voor Hema. Dat flesje vind ik er klassevoller uitzien, met subtiel 'Hema' op de voorkant, zonder al te veel onnodig gedoe. Wat ik dan wel weer jammer vind van Hema, is dat ze geen namen geven aan nagellak, dat vind ik dan weer het leuke aan Essence.
Van de kleur die je langs de buitenkant ziet afgaand, lijken deze nagellakjes verdacht veel op elkaar!

Qua lakken vind ik dat Essence het beter doet. Ik hou van het lekker brede borsteltje, zodat je in één keer je hele nagel kan lakken. Bij Hema had ik wat problemen omdat ik wat te weinig nagellak op mijn borsteltje had, en als ik dan bij had genomen was het vorige laagje al wat opgedroogd zodat er laagjes ontstonden. Na één laagje dekte die van Essence ook beter dan die van Hema. Om een lang verhaal kort te maken: Essence scoort op gebied van structuur!


Als we kijken naar de swatches zien we echt amper een verschil. Zijn dit niet gewoon twee dezelfde lakjes? Daar lijkt het wel op! Als ik het nagelwiel tegen het licht hield (tweede foto), zie je duidelijker 'verschil'. Hema is iets roder, terwijl Essence juist paarser is. Essence heeft eerder een romige finish, terwijl Hema hard glimt.

Over het algemeen verschillen Hema en Essence amper bij deze nagellakjes, maar toch heb ik een winnaar uitgekozen... De winnaar van deze battle is:
Essence 113 do you speak love?
Deze is nét wat dieper, romiger, fijner om te lakken en dekkender. Ook komt er nog eens bij dat Essence goedkoper is dan Hema. Maar hij had een waardige tegenstander!

Oh, en geniet nog van je Kerstmis! Ik hoop dat jullie allemaal een geweldige dag (dagen) hebben met familie of vrienden, en met heel veel gezelligheid. Geniet ervan!
 Liefs, Amber ♥

2 comments:

  1. I like the essence color its so vibrant
    xx
    shititsmidnight.blogspot.pt

    ReplyDelete
  2. Mooie battle. Ik vind de lakjes van Essence over het algemeen ook erg fijn. Vooral het kwastje is zo handig om nagellak aan te brengen.

    ReplyDelete