Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

Nailpolish battle ~ purple | Fizz paars vs. Essence 132 break through ♥

Hi!
Ik heb weer een paar nailpolish-battle artikels klaar staan voor jullie! Ik heb het al eens eerder gedaan, maar laatst ruimde ik mijn nagellak-stash op en vond ik wat nagellakjes die verdacht veel op elkaar leken. Vandaag vergelijk ik twee paarse nagellakjes!
Ik vergelijk enerzijds een paars lakje van Fizz, dat naamloos is en ik heb gekocht in een setje van drie bij de Action, en anderzijds een lakje van Essence dat ik ooit heb gekregen.

Het potje van Fizz is schattig! Klein en balkvormig, lekker handig en schattig. Van Essence ziet het potje eruit zoals we gewoon zijn.
Qua lakken krijgt Essence alle punten. De structuur van Fizz is heel dik, waardoor het lakken best lastig gaat. Ook is het borsteltje nogal kort, wat ook niet echt fijn is. We kennen allemaal het borsteltje van de nagellakjes van Essence, en ik ben er fan van! Het is lekker breed waardoor je in één keer je hele nagel meeneemt. De structuur van Essence is wel ongewoon dun, ookal heb ik even geschud met het potje. 
En dan nu de swatches! Ik vond ze best verrassend. Ik heb twee laagjes aangebracht op het nagelwiel, maar Fizz dekte al na één laagje! Doordat de structuur van Fizz zo dik is, dekt hij ook perfect. Dat bladert wel sneller af natuurlijk, dat is dan weer een nadeel. Maar als je naar Essence kijkt, dekt hij helemaal niet, zelfs niet na twee laagjes! Hier schrok ik wel even van, dit zijn we niet gewoon van Essence! 

Ook kan je zien dat de kleuren paars op de swatches heel verschillend zijn. Essence is heel licht en bijna rozig, terwijl Fizz juist heel donker is en bijna naar zwart/donkerblauw neigt.  
Ik denk dat ik in deze battle toch voor Fizz kies! Ik vind het fijner dat een nagellak meteen dekt, dan dat je drie of meer laagjes moet aanbrengen. Daarnaast hou ik ook meer van een donkerder kleurtje dan zo'n fel paars. Ik denk dat als ik wat nagellak remover bij Fizz doe zodat ik de structuur wat lichter kan maken, het nog beter zal zijn. 
Willen jullie meer van dit soort battles zien?
Liefs, Amber ♥

1 comment:

  1. Leuk artikel! Ik heb dat fizz lakje ook! En hij denkt inderdaad erg goed. Wat jammer dat dat lakje van de Essence zo slecht dekt.

    Liefs,

    ReplyDelete