Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

LUCHTFOTO'S ♥

Is het een hype? Geen idee. Ik maak echt heel graag foto's van de lucht, geen idee waarom. Je ziet overal luchtfoto's, vooral Instagram ontploft ervan. Maar de lucht kan zo mooi zijn! Een foto nemen van de zonsopgang of zonsondergang, ik doe het bijna elke dag. En als de foto dan echt mooi is geworden, gooi ik hem op Instagram. Met of zonder effect, dat ligt eraan. Anyways, ik laat jullie vandaag enkele van mijn luchtfoto's zien en geef jullie wat tips om dé perfecte luchtfoto te nemen. ♥

* Vliegtuigstrepen
Ook deze geven een extra touch aan je foto! Hiermee moet je natuurlijk geluk hebben, je kan niet zomaar wat vliegtuigstrepen maken in de lucht. Maar ze zorgen wel voor een leuke toevoeging aan je luchtfoto.

* Wolken
Het eerste waarnaar je kan kijken bij het maken van een luchtfoto zijn de wolken. Soms hebben de wolken een bijzondere vorm of kleur, of hangen ze heel laag of juist heel hoog. Dit kan je foto afmaken, let dus op de wolken.

* Water
Met water bedoel ik rivieren, meren en zeeën. Een foto van de ondergaande zon, weerspiegeld in het water, kan je het je al voorstellen? Het water weerspiegeld de lucht, wat een heel leuk effect geeft. 

* Regen
Een foto door het raam nemen, waarom niet? Als er dan nog eens regen op je raam ligt, geeft het net die extra touch aan je foto. 
* Bomen
Ik vind het persoonlijk mooier als er nog iets buiten lucht op je foto staat. Het mooiste vind ik bomen, maar gebouwen kunnen ook mooi zijn. Zoek een plaats van waaruit je foto's kan nemen van de lucht met wat bomen op de voorgrond.

* Kleuren
Soms kan de lucht prachtige kleuren hebben. Roze, paars, blauw, oranje, rood, geel, noem maar op. Ik vind de lucht dan echt heel mooi en bijzonder! Deze gekleurde luchten kom je vooral 's ochtends tegen, en als je geluk hebt ook 's avonds. De ochtendluchten in de winter zijn het mooiste, vind ik! 

* Zonsopgang / -ondergang
Zoals ik al zei vind je 's ochtends en 's avonds de mooiste luchten. Dan zorgt de zon voor een prachtige roze of oranje gloed, die je heel goed kan vastleggen op foto.

♥ ♥ ♥
En dan nu: nog wat van mijn gemaakte luchtfoto's ter inspiratie! 













2 comments:

  1. Wauw, prachtige foto´s! Ik maak ook regelmatig foto's van de lucht! Handige tips, ga ik zeker eens gebruiken! :)

    ReplyDelete